Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kendinizi tanıyor musunuz?

Kendinizi tanıyor musunuz?
 

internetten


Normal şartlarda cenin ana rahmine düştükten 280 gün sonra fiziki cisiyeti görülebilen bebek olarak dünyaya gelir, gelişir ve 18 yaşını tamamladığında ceza ehliyetine sahip birey olur.

Ceza ehliyeti; köyde yaşayan içinde bilginin odağında yaşayan içinde aynıdır. AMA hukuki sorumluluk ile olgunlaşma ayrı bir şey olduğu gibi hangi sosyal şartlarda yaşarsa yaşasın, hangi eğitimi almış olursanız olsun BİREYİN KENDİNİ TANIMASI ve TANIMLAMASININ apayrı şey olduğunu; muhteşem varlık olan insanı okudukça öğrendim, öğrenmeye devam ediyorum.

İnsan bir metabolizmadır, kişilikse bir beyinsel oluşum.

İnsan herhangi bir takvim anında dünyaya gelir; benim 13.07 saat 02:00 civarında geldiğim gibi; evet sosyal psikolojiye ilişkin birikimi olan tüm toplumlarda bir şekilde astroloji gerçeği kabul edilmektedir. Ben bireyin gökyüzündeki yıldızlar tarafından yönetildiğini tam anlamasam bile astroljik zaman dilimini aynı olanların; insana, işe, paraya, karşıt cinse vb konularda ortak yanlarının olduğunu (yaptığım istatistik sonucunda) gözlemledim, ama bu % 100 benzer demek değildir. Çünkü bireyin kişiliğini oluşturan bir çok faktör vardır.

İnsan bir anatomidir; kiminin bedeni eksiksiz, kimi doğuştan veya sonradan özürlü.

İnsan hormonal yapısının belirlediği bir cinsiyettir, hormonal bileim her bir insanda farklıdır. Tam dişiden tam erkeğe kadar farklıklara sahip olabilmektedir.

İnsan bir beyindir ki; insan beyninin bir tarafında 9 diğer tarafında 8 fonksiyonun olduğu bilinmektedir ve dişilerin beyinlerinin bir yanının erkeklerin beyinlerinin diğer yanının daha ağır bastığı bilinmektedir. Belki insan beyni keşfedildikçe daha farklı güçlerinin olduğuda keşfedilecektir.

İnsan fonsksiyonel bir yaratıktır; kimisi gözler tasarlar, kimisi ben yaptırayım der, kimi ben yapayım der, kimi detaylarla uğraşır, kimi de bana ne der.

İnsan bir paradigmalar (yaşadığı sürecin aile ve sosyal ortamın oluşturduğu yerleşmiş düşünceler-kriterler) zinciridir.

İnsan aldığı aldığı eğitimin beyninde oluşturduğu mantık yapısıdır.

En önemlisi insan hisleridir ki; kimi sadist, kimi mazoist, kimi cimri, kimi de bonkör. İnsana dair hislerin tamamını bilmiyorum, sanırım henüz tam bilinmemektedir. İnsan neyi hissetmek istiyorsa eylemlerindeki temel dürtününde o olduğunu düşünüyorum.

Ben yukarıda saydığım başlıklarda kendimi tanıdığımda yaşım 45 i bulmuştu, oysa insan kendini 18 inde tanımalı ki yaşamını doğru yaşayabilsin. Yinede hangi yaşta olunursa olunsun insanın kendini tanıması neleri niçin yaptığını bilmesini sağlayıp ve ne kadar kalırsa kalsın sonraki yaşamını daha doğru yaşamasını etkileyeceğinden, kalan hayatın keyifle veya en azından barışık yaşaması için insanın kendini tanıması kadar önemli bir şey yoktur diye düşünüyorum.

İŞTE benimde giderek daha kolay yazdığımı hissetmeye başlamam gibi, yazmak ve okunmak işte beyinsel iletişimin gelişimin en güzel hali.

Okuyan herkese daha güzel günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..