Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '14

 
Kategori
Felsefe
Okunma Sayısı
233
 

Kerim Korkut felsefe okulu/Yaşayan iki kişi birbirine benziyorsa ikisinden birine gerek yoktur

Kerim Korkut felsefe okulu/Yaşayan iki kişi birbirine benziyorsa ikisinden birine gerek yoktur
 

Aynı olan şeyler fazlalıktır. Tanrının evreni birbirine benzemeyen canlılardan oluşturduğunu düşünüyorum ya insanların bu fıtrat düzenini bozduğu görüşü de yabana atılamaz; herkes birbirine benzemeye çalışıyor.

Doğaya hayransınız değil mi? Neden acaba? Biliyorum, bozulmamış güzelliğinden. Doğada hiçbir şeyin birbirine benzemeye çalışmamasının da bu bütüncül güzellikte katkısı olmuş olabilir mi? Sizler niye birbirinize benzemeye çalışıyorsunuz ki… Belki böyle daha güzel olduğunuzu düşünüyorsunuz ama Ayşe ile Fatma (huyu suyu, amacı, tarzı) aynı olduğunuzda ben birinizle konuşunca diğerinizi görmeye gerek duymuyorum.

Birileriniz yalnız kalıyorsa, onlarla kimse ilgilenmiyorsa bunun içindir. Sizinle konuşmasını istediğiniz kimse sizinle benzer özelliklere sahip, hemen hemen aynı şeyleri yapan ne diyelim ruh benzerinizle tanışmış, konuşuyor, beraberse size ihtiyacı olur mu? Onu size çeken sizi başkalarından ayıran özellikleriniz.

Şüphesiz yaratılan halinizle birbirinizden farklısınız; ama işte siz ona imreniyor, bunu örnek alıyor güzelim özelliklerinizi terk edip başkalarına benzemeye çalışıyorsunuz. İçinizden biri huy, karakter ve davranışlarıyla hatta yapabilirse tipiyle atıyorum oyuncu Kenan İmirzalıoğlu’na benzedi. Aslı orda varken, üstelik bu kadar meşhurken niye sizi görmek istesinler ki.

Kendiniz olun saçma bir söylem, zaten kendinizsiniz; var olan halinizi koruyun. Ben şahsen giyim, davranış, hayat görüşü vs bakımlarından birbirlerine yakın olan iki kişiden birine selam veriyor diğerini es geçiyorum. Bu ikincil ve daha ötesi benzerlerin dünyanın güzelliğine ve hayatın anlamına katkıları olmayacaktır.

Bu, yaratılışa da ihanettir. Seni ayrı yaratmış, ayrı olacaksın; Halle Berry’nin resmini aynanın yanına asmış, saçlarını ona göre tarıyorsun. Var olanı taklit edersen onun kötü bir kopyası olursun. Ama bir kendin olsan ve biz bahçeye girdiğimizde hangi çiçeğe bakacağımızı şaşırsak… Düşün yani dünya denilen bahçede yedi milyar ayrı çiçek.

Ayşe’de aynı etek, Fatma da kırmızı kazak giymiş, Ali’nin sırtında her yerde gördüğümüz mont… Düşünün caddede bin kadın/erkek var ve biz hala bakmak için kadın/erkek arıyoruz. Bal kabağı misali, aynı kabaklara bakmıyoruz; kim farklıysa yönümüzü o yana çeviriyoruz. Herkese benzediğiniz halde (herkes gibi olduğunuz halde) eğer hala size bakılıyorsa gözünüzü kaşınızı değiştiremediğiniz içidir. Önce farklı ol, sonra güzel.

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

kerim kenan i. hoşlanmıysun galiba..düşünüyorumda eskiden çok vardı böyle tipler şimdi hiç yok.. herkes bii marjnallktr tutturmuş gidiyo .herkes ne giyerse ne yaprsa yapsında biraz yaşına başına göre yakışıp yakışmadığına göre yapsın giynsn koskkoca kadınlar erkekler 15 yaşındaki ergenler gibi hareket etmekten vazgeçsin yakışmıyor sadece komik olylr

savas barka 
 20.01.2014 14:01
Cevap :
Ölçülü olursak marjinallikten zarar gelmez. Bu arada yorumlarınız da oldukça etkili ve anlamlı.Selamlar Savaş bey.  21.01.2014 20:37
 

Gene güzel bir yazı..Yaşamın içinde var olan eksi durumlardan birisi...Kendi olamayan insanlar başkaları da olamazlar, sadece başkalarının taklidi, karikatürü olabilir. Bu da kişinin yok olması ve yaşamda önce kendisine sonrasın da ise yaşadığı topluma yabancılaşması anlamına gelir. Selamlar..

rukiye orhan 
 19.01.2014 21:18
Cevap :
Özlü yorumunuz için sağ olun efendim.Selamlar.  21.01.2014 21:11
 

bazen o kdar marjınalin içinde klasik olan farklı gelir

savas barka 
 19.01.2014 15:47
Cevap :
Çok farklı bir yaklaşım ve doğru.  20.01.2014 6:40
 

kerim kenan i. nun kopyasına bile hayır denmez :)

savas barka 
 19.01.2014 15:46
Cevap :
Evet doğru.  21.01.2014 20:34
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4855
Toplam yorum
: 12933
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 670
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster