Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '17

 
Kategori
Deneme
 

Kerim Korkut’la yeni ufuklara doğru/ yiyecek ve içeceği ticaret kapsamından çıkarmalıyız

Kerim Korkut’la yeni ufuklara doğru/ yiyecek ve içeceği ticaret kapsamından çıkarmalıyız
 

Nasıl üretiyorsun ya da nasıl imal ediyorsun, bilmiyoruz görmüyoruz; ama yiyoruz içiyoruz. Hadi yemekleri kendimiz hazırlayıp pişiriyoruz; ancak yemeğe kattığımız malzemeleri birileri üretiyor. Toprakta yetişiyor diye aldanıyoruz; nasıl yetişiyor?

Arkadaşlar, ben yıllardır düşünüyorum. Biliyorum sizler konuya magazin haberleri gibi yaklaşıyorsunuz. Şunu bilin ki bu iş bu kadar basit değil. Nasıl üretildiğini nasıl hazırlandığını bilmediğimiz yiyecekleri yiyoruz içiyoruz. Belki bundan hastalanıyor bundan ölüyoruz.

Yiyecek içeceği ticaretin dışına çıkarmayı artık düşünmemiz lazım. Vazgeçtik kötü niyetlilerden bu işi bilmeyenlerin de zararı dokunuyor.

Kontrolle olmaz bu iş, on milyon ton patatesin nerede nasıl üretildiğini bilemezsin. Peki napacağız? Bu işi biz yapacağız. Biz kim? Devletin ekonomi birimleri.

Milyonlarca insanımızı bu konularda eğiteceğiz. Her biri konusunda uzman olacak ve uzmanlığını gösterecek. Üretimden tüketime bütün safhalar denetimimizde olacak. Bizim görmediğimiz bilmediğimiz onay vermediğimiz hiçbir işlem yapılmayacak. Fakat bu formatta olmak şartıyla daha iyisini üretmek için kişiler serbest bırakılacak ve karşılığını alacaklar. İnsanlar sadece devlete güvenecekler.

Yiyecek içecek uzmanlık belgesi olmayan bu işi yapamayacak. Bu belgeyi de 6-16 yaştan(TES- Temel Eğitim Sistemi) itibaren 5 yıl mesleki eğitim(MES-Mesleki Eğitim Sistemi)görerek 21 yaşında alacaklar. Yediğiniz içtiğiniz her şey bu insanların elinden çıkacak.

Konunun özü bu, tabii ki çok geniş detayları var…

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..