Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Keşke...

Keşke...
 

.


Bir kadın geçmişini siliyor tüm zorluklara inat
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni…
Ağladığımda gözyaşlarımı silen ellerin için sevseydim keşke seni…
Sen de gittin ya!
“Keşke” gidişini izlememek için sevseydim seni…
Sen; şimdi
Ya da belki az sonra
Belki de bilmediğim bir zamanda -aşımsız- gidenlerdensin..
Ben Gittiğini sanan kalanlardan..
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni..
Bir yerlerde güneş doğuyor şimdi sessiz soğuk..
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni…
Üzerine yansımadığın her şey siyah görünüyor bana

Keşke yalnız bunun için sevseydim seni..
Gün batıyordu turuncu
Deniz de vardı mavi
Senle ben turuncu-mavi
Dünyanın en uyumlu iki rengi
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni!…
Nefes almak mıdır yaşamak
Yaşamak için mi nefes alırım…
Ben senin için alıyorum nefesleri
Hep bir umut
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni!

Keşke yalnız…
Keşke yalnız sevebilseydim seni…
Sebebe gerek kalmasaydı sen giderken… (Cemal Süreyya)

O kadar çok şey var ki anlata anlata bitiremiyor, şair. Sanki söyledikçe hep birşeyler eksik kalıyor, dizelerinde, belki de hayatımızda. Dizelerinde pişmanlık kadar geçmişinize de hayıflanırken bulursunuz kendinizi. Yada türlü bahaneler sıralarsınız önünüze, kendinizi affettirmek istercesine...

Şair göçüp gitmiştir, ama dizelerinde unutamadıklarınızı hep hatırlatır. Siz unutmak için savaşırken, o yanaklarınızı ıslatır dizeleriyle. Nedenler sıralar size, sevmek için bir sürü neden. Ve her seferinde bulur bu nedenleri.

Darmadağınık gidişlere mi hayıflanırsın yoksa geride kalan kendine mi, soru işareti yalnızlıklara mı?

“`hiçbir şeyim yok akıp giden sokaktan başka
keşke yalnız bunun için sevseydim seni`”

***

İstersin ki mola versin hayat. Yol kenarında inmek istersin, dönüşü olmayan bir yolculuktan.


Ah şairim. Keşke yaşasaydın, Türk şiirinin büyük şairi. İçimizdeki hırçın kavgaları sen dökebilirdin dizelere. Yaşamalıydın şairim. Belki şimdi ortalarda dolaşan sözde şair isimlere rastlamayacaktık. En iyi sen anlarsın halimizden. En iyi sen anlatırsın bir insanı sevmeyi. En acemi ''keşke''yi sen'den duyabiliriz.

Tek bir nedene bağlı olmadan sevebilmeyi sen anlatabilirsin. Yaşananlar, o bütünlük olmasa, dizelere yansımasa emin ol o sevgide olmazdı.

"yürüyoruz bütünlemeye kalmış bir sessizlikte
keşke yalnız bunun için sevseydim seni"

Kelimeler kifayetsiz seni anlatabilmek için. Anlatabilsem seni uzun uzun. Bazen de senin anlattıklarını dinlerken diyorum ki sanki duygularımı bir yerlerden duymuşsun da kendine mal etmiş, şiirlerine dökmüşsün. Ne zaman dinlemiştin beni sevgili şairim.

***

Yazdığın dizelere nokta koymadan, bizi engin okyanuslara sürükleyen büyük şairsin sen. Ne zaman aşktan bir yalnızlık hissetsem, dönüp sana sesleniyorum.

Sahi duyuyor musun beni?

 
Toplam blog
: 125
: 885
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

Tıbbi sekreterim aynı zamanda edebiyatla meşgulüm ..