Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '13

 
Kategori
İnançlar
 

Kevser Suresi Hz. Muhammed'e Hitaptır

Kevser Suresi Hz. Muhammed'e  Hitaptır
 

Bize değil, sesleniş...


Bugünün gazete başlıklarının verildiği  sabah haber programında,  bir gazetenin  Kevser  suresi  ile ilgili -bana göre-   yanlış algılamaya neden olacak bir başlığı dikkatimi çekti.   Arife  günü  bir  dolu işim olmasına  rağmen  dayanamayıp  yine  geçtim  "klavye başına"...  Oysa, yazmayacak,   bir  süre  kenardan  yürüyecektim MB  sahilnde...  Yine  daldım,  duramadım...

Yanlış mı biliyorum diye açtım yine sevgili Google'ın  kütüphanesini...  Buldum...

Hamdi Yazır'ın tefsiri...   "Kevser,   Hz.Muhammed'e  bir hitaptır.  Zaten "Sana  soyu kesik diyenler...  "  şeklindeki ifadelerden de açıkca anlaşılıyor.   Yine  rahmetli  Yazır'ın  ifadesine göre; SAHİH  yani,  aşağı yukarı kesin  olan  bir hadisde  ise    Peygamberimiz,  "Allah,  Kevser  adında  Cennet' deki  bir ırmağı  bana  müjdeledi"  demiş.    Yani,   "Sana  Kevser'i  verdik"  derken  Allah,  bunu kastediyor.

Sadece Hz. Muhammed'e özgü  söylenilen,  örneğin  "gecenin  üçte birinden sonra kalk namaz kıl"  gibi  ayetler var.  Kevser de bunlardan biri.

Farz  olmayan  ibadetleri farz gibi göstermek,  Allah'ın azabı ile cezalandırılacak.  Allah bunu, yüce kitabımızda  birkaç yerde söylüyor.

Hz. Muhammed(s.a.v)'in,  Hz.Ayşe ile  9  yaşında  evlendiğini  örnek  göstererek,  çocuk yaştaki kızlarla  evlenmeyi  normal   olarak kabul  edenlerin samimiyetlerini ölçmek için bir öneride bulunacağım.  Siz de o  mübarek insan gibi  25 yaşındayken  veya oğlunuz o yaştayken ,  40  yaşında  dul bir kadın  alın ve o kadın ölünceye kadar onunla yaşayın...    Hani;    bir tek  örnek  var mı...  Allah  için  söylesinler, bir tane...    O güzel  insan  ,  bunu yapmış ve  ancak   Hz.Hatice  öldükten sonra  Arabistan'ın  o günkü koşulları gereği ,  Hz. Ayşe ve diğer hanımları  ile evliliklerini yapmış. 

Önce Allah'ın bizleri,  tüm  inananları  ilgilendiren   farzları  yapalım.   Sonra sıra    "sünnet " e gelsin.  

Kurban  konusu,   her   Kurban bayramında  iki ayrı uçtan  gelen  tepkilerin  sesleri  ile gündeme gelir.

Bir  taraf ,  senenin diğer  günlerinde  kasaptan bir güzel etini alır.  Ahmet Hakan'ın dediği gibi "Sanki o etler ağaçtan toplanıyor."    "Ay  dayanamıyorum hayvanların boğazlanmasına"    gibi   abuk  laflarla  komik olur,  en hafifinden...    Diğerleri de, "sünnet"  sakallarını sıvazlayarak ,    gayet ciddi bir ifade takınarak     "  Efendim,  peygamberimizin  yaptığı  her şeyi  yapmakla  mükellefiz"    der.  Hazret, her bir şeyi tam tekmil  yapıyor   ya.    Nursaçan Hoca'nın dediği gibi,  "yere  tükürerek  kul  hakkı yediklerini"  asla ve katla  kabul  etmezler   bu kesimin önde gelenleri,  örneğin...

Sevgili  ülkem...    Güzel  birlikteliklerin,  mutlulukların  yaşandığı  huzurlu  bir bayram  diliyorum.  Hepimize...

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..