Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Keyifle yediğiniz çikolatayı hayal edin diğer taraftan da yüzünüzü ekşiten birşeyler yediğinizi

İnsanları iki şekilde ayırabiliriz; tatlı dilli insanlar ve dilleri kaba olan insanlar. Dünyada kaç milyon insan var ama çoğu nasıl konuşulacağını bilmiyor. Çoğu insan toplum önünde konuşuyor ve bir yerde patlak veriyor. Karşısındaki insanları küçük düşürebiliyor. Güzel konuşabilmek için eğitim almamıza gerek yoktur. Etrafımızdaki insanların konuşmalarını, davranışlarını göz önüne alarak nasıl konuşabileceğimizi ayarlayabilirz. İnsanların dilleri, aksanları ya da lehçe veya şiveleri ne şekilde olursa olsun insanlar bir topluma girdiklerinde kendilerine özgü konuşma stilleriyle konuşmalıdırlar. Güzel bir şekilde kendilerini ifade etmelidirler. Toplumda ağızına geleni konuşan insanlar yadırganırlar. Böyle insanlar itici gelir. Çoğu insanlar böyle oldukları için çok fazla dikkate alınmazlar. Böyle insanlarla muhabbet kısa sürelidir. Ben neden karşımdaki insanla muhabbet edemiyeyim ki? Ben karşımda ki insanla okuyup, okumamışlığını dikkate almadan konuşabilirim. O insanın eğitim seviyesi benim için önemli değildir. Sadece cümleleri seçerek konuşması benim için önemlidir. Okumayan insanların da bir görüp geçirmişliği vardır. Neyin ne olduğunu bilecek insanlarız. Ailemin çok da eğitim seviyesi yüksek değil ama bir topluma girdiklerinde kendilerini en iyi şekilde ifade edebiliyorlar. Annem Rizeli ama kendi şivesiyle gayet iyi konuşabiliyor. Neden bi başkası konuşamasın ki? Bu konuyu yazmamın sebebi insanların yadırganmaları. ''Bu insan dağdan mı geldi?'' demeleri bu hiç hoş değil. Biz insan olarak konuşmalarımıza ölçü getirmeliyiz. İnsanları kırmadan cümlelerimizi seçerek, kabalıktan kaçınmalıyız. Tatlı dilli, nazik de olursak zaten tadımızdan yenmeyiz:)....
 

 
Toplam blog
: 40
: 729
Kayıt tarihi
: 02.12.11
 
 

İçten, samimiyet abidesi, dobra, pratik fikirli :) ..