Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '10

 
Kategori
Anılar
 

Keyifli sohbetleri vardı eskiden o dükkan'ın

Keyifli sohbetleri vardı eskiden o dükkan'ın
 

.


Alıştığınız şeyler vardır; hani rutin yaptığınız şeyler mesela… Hobileriniz sorusuna verdiğiniz cevap gibi; müzik dinlemek ve kitap okumak. Klasiktir ya bu cevap, rutinleşmiştir. Ama benim örneğim biraz farklı . Hafta sonlarını özel kılan ailemle yaptığım kahvaltı ve kahvaltı sonrası okunan gazeteler. Benim için en özeli budur, hafta sonunun. Sosyalleşme adına yapılan etkinliklerden hiç almadığım kadar keyif alıyorum evde vakit geçirmekten. Gazete okumak televizyonun önceliğinde ya da diğer teknolojik aletlerin. Teknolojiye o kadar bağımlı hale geldi ki internetten gazeteler okunmaya başladı. O sayfalara dokunmanın hazzı o kadar başka ki. Gazetenin kokusu ve kültür-sanat ekleri bambaşka ayrıcalık katıyor bu sayfalara.

Alışkanlık derken her hafta sonu gazeteleri aynı yerden alırız. Yıllarca aynı köşeden, aynı kişiden almak gazeteleri, ve satıcı abiyle Fenerbahçe sohbetlerine dahil olmak inanılmaz keyifliydi. Çünkü ölesiye Fenerbahçeliydi. Maçların olduğu günler’de tutuyorsak oranın yolunu biliyorduk ki koyu bir sohbet bekliyordu bizi. Zaten ister istemez dahil oluyordunuz, söylenen yorumlara. Gazete satan abi ve çevredeki deyim yerindeyse spor yazarları kadar bilgili yorumcular.

Uzun bir zaman kapalı kaldı dükkânı. Merak ettim sordum çevredeki dükkânlara ama bir bilen çıkmadı. Meğer dükkânın olduğu yer için bir senedir satıcı abiyi tehdit ediyorlarmış. Ve sonunda dükkânın yerini almışlar gazeteci abinin elinden. Anladım ki kimsesizsen bu ülkede birileri senden yararlanmak için an kolluyordur ki o abinin de sonu öyle olmuş. Kanser hastasıymış, bu olanlardan sonrada ekmek teknesi elinden alınınca dayanamayarak vefat etmiş. Dükkânın yerine yeni bir yer açmış, gözü dönen ya da insanlıktan çıkmış türlerini bilemediğim mahlûklar. Kızgınım ama kime… Neye

O dükkânı elde etmek için zorla ya da rüşvetle, bi şekilde adamlarını ortaya koyarak haksız hak elde edenleri Allaha havale ediyorum. İtiraf etmek gerekirse bu kadar kötü niyetli, yüzeysel, kıskanç, hırslı, doyumsuz insanlar var oldukça haksız yere hak elde edenlerin sayısı azalmayacak.

Her geçişimde onu hatırlıyorum ve rahmetle anıyorum. Malum bugün Fenerbahçe maçı var. Biliyorum ki hayatta olsa ne yorumlar yapacaktı Fenerbahçe için. Kaybetmenin adını bile anmazdı. Bugün gazete almak için dışarıya çıkınca birden onu hatırladım. Gökhan abi’yi rahmetle anıyorum. Bugün senin için Fenerbahçe taraftarıyım.

 
Toplam blog
: 125
: 885
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

Tıbbi sekreterim aynı zamanda edebiyatla meşgulüm ..