Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

24 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kezban’ın Günlüğü, Nicaragua'da emeklilik, BBC, İlaç Gibi Radyo!..

Kezban’ın Günlüğü, Nicaragua'da emeklilik, BBC, İlaç Gibi Radyo!..
 

Kezban Yaşamul


Nicaragua bir vize programi uyguluyormus. Aylik 400 Dolardan fazla geliri olan emeklilerden vize istemiyormus!... " Dunya'da emeklilerin yasayabilecegi en ucuz yer..." diyorlar!... Bir disci ziyareti 20 dolar, 4 kisilik kalbur ustu bir yerde yemek 25 dolar, saglik geliri aylik 30 dolar... Aklima yattti. Heyecanlandim. Dusunun bir ulke var. Emekli maasinizla bile sizi bas taci ediyor?

Nicaragua neresi?

BBC'nin sayfasina girdim. Guney Amerika'da bir ulke. Dagi da var, ovasi da. Yazi da var, kisi da... Interneti de var!

Nicaragu'dan bizim memlekete geceyim dedim. Bizde, Internet kullanicisi sayisi 35 milyona ulasmis!...

***

Dun bizim ev dopdoluydu. Dolu dedigimiz, biz bize. Ama; her eve gelen Gaye'den ozel servis istiyor!

Sucuk-yumurta cay! (Sucugumuz da var bu bayram!...)

Oburu sadece sucuk istedi. Ama diyor; ne olur sucugu az tutma!

Kanat makarna, Cassandra kofte istedi. Ekmegini alip gelmis. Gaye O'na da "Hamburger" kizarrti.

Ilay geldi. Gece altiya dogru. "Coba, coba..." diye Gaye'nin pesinde dolaniyor. Nasil Ilay bey'e hayir denir? O'na da coba hazirlandi...

***

Ben bu arada Nicaragu'aya yerlesmis, Internete bile gimistim. Turkiye aklimiza geldi. BBC'de Turkiye ile ilgili bilgiler. Derken, radyo istasyonlari. Kral FM icin link'de verilmis. Tikladim...

***

Saat aksam 11 gibi ortalik sakinledi. Disari da hava - 10. Icerisi sicak sayilir.

Gaye, nihayet, oturabildi!

Ben hala " İlaç Gibi Radyo!.. " yu dinliyorum. 'Kezban’ın Günlüğü' diye bir program basladi. basladi. Guzel konusan, tatli sesli bir hanimi dinliyoruz. Muzik guzel. Gaye sordu:

- Nereyi dinliyorsun?

Anlattim.

Bu arada da, Kezban hanima bir mesaj attim! Gaye'ye caktirmadan...

Bir ara muzik kesildi. Kezban Hanim konusuyor:

- Gayecigim neden simdiye kadar bizi dinlemedin?...

Gaye saskin. Sacini basini duzeltiyor. Messenger'de kotu yakalandik, gibilerinden...

***

Oturdu kendisi de bir mesaj gonderdi. Zeki Muren'den bir sarki istedi: "Gitme sana muhtacim..."

Ben gece (sabaha karsi) 1:30'da yataga gittigimde; O, Kezban Yaşamul hanimi bekliyordu!

***

Artik;

Nigaragua'ya bile gitsek; bu gidisle, her aksam Kezban Yaşamul ' u dinleriz!

Sagolun Kezban hanim. Gecemizi aydinlattiniz!

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..