Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

19 Ocak '07

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Kıbrıs ''Yaseminler Adası''

Kıbrıs ''Yaseminler Adası''
 

Bir demet yasemen, aşkımın tek hatırası
Bitmiyor ayrılık, dinmiyor gönlümün hicran yarası
Ağlasam, inlesem, silinmez bahtın karası
Bitmiyor ayrılık, dinmiyor gönlümün hicran yarası.
Beste: Zeki Müren
Makam: Nihavend

Türk Sanat Müziği'nin bu zarif şarkısı '' Bir Demet Yasemen''. Sanat Güneşi Zeki Müren Beyefendinin kalbinin sızısı olan, '' İlk Aşk'ı'' için bestelediğini biliyor muydunuz?

Bu duygu dolu '' Aşk Hikayesi'ni'' benim kulağıma fısıldayan da yine o hoş kokulu yaseminler oldu..

Gazeteci-yazar Arslan Mengüç, yıllar önce İsveç Devlet Radyosu adına yaptığı bir röportajda, bu güzel bestenin öyküsünü Zeki Müren'den aynen şöyle dinlemiş..

" Efendim, o gün çok sevdiğim Yakacık'ta oturmuş, yorgunluk atmış ve çok sevdiğim yasemen çiçeklerinden toplamıştım. Akşamüstü Kartal'dan arabalı vapur ile Yalova'ya geçecek, oradan Bursa'ya gidecektim.

Arabamla vapura girdim. Az sonra yanımızdaki sıraya, içinde benim Bursa'dan çocukluk aşkım olan hanımefendinin bulunduğu,bir otomobil geldi durdu. Bir an onunla göz göze geldik. O artık evli bir kadındı ve eşiyle bambaşka bir dünyaya aitti. İşte o sırada, lise çağlarımda onun için topladığım yasemen çiçekleri geldi aklıma. Onlar ilk aşkımın çiçekleriydi. Yol boyunca hep onu düşündüm. Vapurumuz Yalova'ya vardığında, daha sonraları dillerden hiç düşmeyecek olan o meşhur nihavend şarkımı bestelemiştim.''

Bu hüzünlü aşk öyküsünden doğan şarkıyı ve hikayesini sizlere niçin mi anlattım? O zaman, yazının devamına buyurmaz mısınız efendim?

Bir kaç günlüğüne dinlenmeye kaçtığım Kıbrıs'a Ercan Havaalanına akşam saatlerinde vardım.

Havaalanının kapısında konaklayacağım otel olan, JASMİNE COURT'ta götürmek için beni bir görevli bekliyordu. Bavulum ve ben otomobilde yerimizi aldıktan sonra, o an radyoda çalmakta olan '' Bir Demet Yasemen'' adlı şarkısını okuyordu, o eşsiz sesiyle Zeki Müren.

Hava, geceye doğru yavaş yavaş nemini alıyorken bende otomobilin camından, havaya rayihalarını veren yaseminlerin kokusunu süzüyordum burnumla, ta ki ruhumla da hissedinceye kadar.

Kalbimde tatlı bir heyecan, mırıldandım şarkının bütünlüğünde ve işte dedim. '' Yaseminler Adası Kıbrıs'' tayım.. Her yanımı yasemin çiçeklerinin inanılmaz büyüsü sarmıştı. Müthiş bir şeydi bu, şaşkınlığım diğer bir şaşkınlığıma kapı aralıyordu sanki.

Kıbrıs'a ayak basar basmaz rahmetli Zeki Müren ilk aşkıyla birlikte ellerinde yasemin çiçekleriyle ve bir yandan da

'' Bir Demet Yasemen'' şarkısıyla beni karşılamışlardı..

Otomobille Kıbrıs'ın yollarında ilerlerken, evlerin bahçelerindeki yasemin çiçekleri, kokularını bana ulaştırmak istercesine adeta yarışıyorlardı.

En önemlisi de adını yaseminden alan JASMİNE COURT Hotele bu mutlu tesadüflerle yaklaşıyordum.

Havaya rayihalarını veren yeseminlerin adasındaydım artık, yani Kıbrıs'taydım..

Evet burası '' Yaseminler Adası Kıbrıs ''

Sadece ben mi? Kıbrıs ve yaz akşamları da tanıklık eder burada yasemin çiçeklerine.. Sokaklar, bahçeler birbirlerine hasret giden sevgililerin ruhları da tanıktır..

Oysa yasemin kar beyazı rengiyle saflığını ve insanın içine işleyen o kokusunu sessizce anlatıp durmuştur bize çağlar boyunca..

Yasemin çiçeklerinden başka kim var ki bunca uzun yaşayan ve anlatan bize Kıbrıs'ı ve Kıbrıs'ta yaşanılanları?

Burada nefes alıp vermiş Kralları, Kraliçeleri yaşanmış zehirli aşkları, gerçekte kazanıldığı sanılan, aslında kaybedilen savaşları, hiçliğin bitirdiği hayatları?

Yasemin sırf bu yüzden Kıbrıs'la helallidir artık. Buranın büyükleri yasemin çiçeğini bunun için hep uğur bilmişler, hangi evin bahçesinde yoksa yasemin çiçeği, o ev hep eksik bilinirmiş. Hele de bahçe kapısının altından geçerken tutulan iyi niyetli dilekler?

Şimdi anladınız mı neden ruhuma huzur çekiyorum Kıbrıs'ta?

Adını yaseminden alan, müşterilerini onun hoşluğuyla kucaklayan ve geçmişten geleceğe verdiği hizmetleriyle haklı olarak adından söz ettiren JASMİNE COURT'ta kalmanın ayrıcalığını yaşıyorum da ondan..

Başta Sayın Genel Müdür Ümit Uygur Beyefendiye ve yakın ilgilerini esirgemeyen Marketing Director Zekiye Dincer Hanımefendiye, Bilgi işlemden sorumlu Cenk Beyefendiye ve JASMİNE COURT'un bütün personeline bütün kalbimle teşekkür ederim.

'' Melekler Yüreğinizden Öpsün''
Sabiha Rana

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..