Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '19

 
Kategori
Anılar
 

Kıbrıs Barış Harekatı'nın 45. Yılı

Yavru vatan Kıbrıs Barış Harekatı’nın 45.Yılını kutluyoruz. Kıbrıs Barış Harekâtı yapılalı tam 45 yıl oldu. Zaman su gibi akıyor. O günlerde siyaset dünyamızda adı en çok duyulan dağlara adı övgüyle yazılan eski Başbakanlarımızdan Bülent Ecevit, Onunla birlikte hükümette yer alan Prof. Dr. Necmettin Erbakan ve Kıbrıs kahramanı Prof. Dr. Rauf Denktaş bu gün bunların hiç biri yok aramızda, öbür âleme göç ettiler. Her üçünü de saygıyla ve rahmetle anıyor, mekânları cennet olsun diyorum.

Bunlar bizim tarihimizin milli değerleridir. Bu değerleri unutmamak gerekir.

Kıbrıs Hareketiyle ilgili bir anımı ve konu ile ilgili bir şiirimi siz değerli okuyucularımla paylaşmak istiyorum. Kıbrıs Harekâtı olduğu günlerde herkes askerlik şubelerine gidiyor, Kıbrıs’a maddi ve manevi yardımlar yapılıyor. Gençlerimiz Kıbrıs için gönüllü askere gitmek istiyorlar.  O günlerde ben de yaz tatili münasebetiyle Kırşehir Malya Devlet Üretme Çiftliğinde bulunuyorum. Kayın validem bana “Yunus Emre’m” diye hitap ediyordu. Sevgili Yunus’um sen de bir destan yaz “ dediler. Bunun üzerine aşağıdaki DESTANI bir solukta yazdım.  “KIBRIS DESTANI” adını taşıyan şiirim Kırşehir yerel basınında yer aldı. Gazete ile birlikte bir mektubu Genel Kurmay Başkanlığı’na gönderdim. Daha sonra Diyarbakır’a döndüm. O yıllarda Bağlar Mahallesinde Atatürk İlkokulu’nda öğretmenlik yapıyordum ve hem de Diyarbakır Eğitim Enstitüsü’nde Türkçe Bölümü’ne devam ediyordum.  Bu günlerde Genel Kurmay Başkanlığı’nda bana özel bir paket postadan ulaştırıldı.  Bazı armağanlarla birlikte zamanın Genel Kurmay Başkanı Semih Sancar’dan şahsıma yazılmış özel bir mektubu vardı. Rahmetli Semih SANCAR’ın bu mektubunu aslına uygun olarak aynen sunuyorum:


Semih SANCAR
      Orgeneral
Genel Kurmay Başkanı  

                                                                                               Ankara, 2 Ağustos 1974

       Sayın Abdülkadir GÜLER,
  Kıbrıs’ta silahlı Kuvvetlerimizin giriştiği, harekâtın başarılarını kutlayan mektubunuz ve milli hislerinizi dile getiren şiiriniz için teşekkür eder en iyi dileklerimi sunarım.

                                                 Semih SANCAR
                                                      Orgeneral
                                                 Genelkurmay Başkanı


 Şimdi adı geçen şiirimi sizlerle paylaşmak istiyor, başta dönemin Başbakanı Karaoğlan olarak anılan, adı dağa taşa yazılan  Bülent Ecevit, Prof. Dr. Necmettin Erbakan, Prof. Dr. Rauf Denktaş, Genel Kurmay Başkanımız Semih Sancar kahraman Silahlı Kuvvetlerimizin bünyesinde görev alan tüm gazi ve şehitlerimizi minnetle, şükranla anıyor cümlesini saygıyla ve rahmetle anıyorum.  Mekânları cennet olsun diyorum.

KIBRIS DESTANI

Dalga dalga tufan gibi
Topyekûn asker geliyor
Bir patlayan volkan gibi
Kıbrıs’a erler geliyor

Köyden, kentte el eleğiz
Toroslarda bel beleyiz
Kelle koltukta efeyiz
Girne’ye jetler geliyor

Çalsın, vursun davul, zurna
Muştularla gelir turna
Kaytan bıyık burma burma
Şanlı bir mehter geliyor

Beni tanı palikarya
Dumlupunar’ım, Sakarya
İnönü savaşı var ya
Böyle bir zafer geliyor

Mehmetçiğin süngüsü var
Balkanlar’da korkusu var
Destan destan türküsü var
Dağları deler geliyor

Allah Allah diyerekten
Hepsi gönüllü yürekten
Ata’mın emri Başkent’ten
Ön safta Önder geliyor

Ay yıldızlı bayrak benim
Kıbrıs’taki toprak benim
Şanlı tarih yaprak benim
Böyle bir haber geliyor

Yedisinden yetmişe dek
Yaman savaşır gözü pek
Palikarya ayağın çek
Ölmeğe Türkler geliyor

Ey şehit oğlu şehitler
Kutlu olsun bu fetihler
Cesurlarla, İbrahimler (1)
Sizi Peygamber bekliyor

Tüm ozanlar çalsın sazı
Yunandaki kara yazı
Okusunlar bazı bazı
Yazmaya GÜLER geliyor

Abdülkadir GÜLER

 

 

  • 1-Refik Cesur, İbrahim Karaoğlanoğlu, 22 Temmuz 1974 tarihinde Kıbrıs Barış Harekâtı’nda kahramanca savaşıp şehit olan asker komutanlardır,
  •  
  • 2- Harran’da Atatürk Çiçeği / Şiirler, Abdülkadir Güler, Doğruluk Matbaası 1986- İzmir
  •  
  • 3- Kıbrıs Şiirleri Antolojisi,3. Baskı, Fahri Ersavaş, 2002 İstanbul



Abdülkadir  GÜLER
 24.07.2018. SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..