Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kıbrıs gezimiz..

Ablam bir iki gün içinde ÖSS tercihi yapacak. Tercihlerinin içinde ODTÜ Kıbrıs’ı da yazacakmış. Ablamın söylediğine göre, tercih edeceği üniversiteyi görmemiz gerekiyormuş. Ablamın gönlü olsun diye ailecek Kıbrıs’a gittik.

Sabah saat 6 uçağına bindik. Saat 8.00 de Kıbrıs’taydık. İki gün kalıp döndük.

Aman Allah’ım böyle bir sıcak hayatım boyunca görmedim. Girne dün tam 47 derece idi. Nemden dolayı, nefes bile almakta zorlandık…

Bana göre bırakın okumaya gitmeyi, tatil için bile gidilecek bir yer değil.

Birincisi çok sıcak. İkincisi öyle pahalı ki.. Havaalanından Güzelyurt’a gitmek için bindiğimiz otobüs kişi başı 10 lira idi. Oradan Girne’ye gitmek için bindiğimiz minibüs kişi başı 8 lira. Anlayacağınız Kıbrıs’ın içinde gezeyim derseniz kişi başı minibüsler 8, otobüsler 10 lira.

Zaten gezilecek bir yeri de yok ..

Bundan 10 yıl önce de Kıbrıs’a tatile gitmişiz. Annemin söylediğine göre, değişen ve gelişen hiçbir şey yok. Yani 10 yıl önce bıraktığımız Kıbrıs nasılsa şimdi yine öyle. Sadece Lefkoşa tarafına yollar yapılmış..

E.. o kadar da olsun, aradan 10 yıl geçmiş değil mi ama.. Orada dikkatimi çeken tek şey, insanların çok sıcakkanlı olmalarıydı. Birine bir şey sorduğumuzda, beş kişi birden tarif ediyorlardı. Burada birine bir şey sorsanız, bırakın cevap vermeyi bir de laf işitirsiniz .

Unutmadan şunu da söylemeden geçmek istiyorum. Sürekli ellerimizi, ayaklarımızı ısıran bir şeyler vardı. Hem ODTÜ de hem de havaalanında, hem bulunduğumuz ortamlarda, dışarıda otururken her yerimiz kıpkırmızı oldu. Çok küçük bir şeyler ısırdı... Şu anda özellikle annem ve ben bu kızarıklarla mücadele ediyoruz. Çok sıcak olduğu için, acaba bit, pire mi yedi bizi onu da bilmiyoruz. Çünkü bit, pire nedir buralarda görmediğimizden tam teşhisi koyamadık... )

Babam işi icabı yıl içinde ara sıra yurtdışına gidiyor. Bazen annemin de gitmesi gerekiyor, babama eşlik etmek için. Her yurtdışı ziyaretlerinden sonra, babam bir şey söylemese de annem bizim ülkemiz gibisi yok diyor..

Ben de şimdi bu Kıbrıs gezisinden sonra, anneme hak verdim. Bizim ülkemiz gibisi yok... Ülkemizin her yeri cennet... Her gittiğim yerden memnun kaldım fakat, Kıbrıs’ın bayıltacak derecede sıcak olması benim için bir felaketti. Çünkü nefes almakta zorlandım... Çok fazla dışarıda gezmememize rağmen, bir ara beyin kanaması mı geçiriyorum da dediğim oldu...

ODTÜ ile ilgili de son söyleyeceklerim;

Şehrin dışında, kuş konmaz, kervan geçmez bir yere yapılmış. Kampusu büyük, kütüphanesi büyük, sosyal faaliyetleri olan bir yer... Yurdu da güzel... Zaten beş yıl önce yapılmış. Çok fazla öğrencisi de yokmuş.

Edindiğimiz bilgiye göre 1600 tane öğrencisi varmış. Bu yıl 75 öğrenci mezun vermişler. Öğrenci işlerindeki yetkilinin ve yurt müdürünün verdikleri bilgilere göre; eğitimi Ankara ODTÜ ile birebir aynıymış, öğrencileri hem paralı hem de burslu okuyabiliyorlarmış.

Ancak yemek ücretlerinin pahalı olduğunu söylediler. Yurt ücretleri de ucuz sayılmaz. Okumak isteyenlerin, üniversitesinin şehrin dışında olduğunu göz ardı etmemeleri gerekir bana göre.

Hafta sonu şehrin içini gezmek için de 20 lira otobüs ücreti vermek gerekiyor. Tabii bir de yemek ücretlerinin çok pahalı olduğu unutulmamalı.. Şu anda sıcaklık 47 derece, iki ay önce de en az 40 derece olduğunu söylediler..

Herkesin o kadar sıcağı çekmek harcı değil gibi geliyor bana..

Benden söylemesi, gerisini düşünmek size kalmış.. )

Sevgiler.

 
Toplam blog
: 15
: 1735
Kayıt tarihi
: 12.02.10
 
 

Ben Kerem... İstanbul'da ikamet etmekteyim. Otomobil tutkunuyum. Ailemi, çok seviyorum.. Herkese, se..