Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kıbrıs salatası

Kıbrıs salatası
 

bu kez salata yaptım:)))


Dün ablamla "çarşamba pazarına" gittik.

Ben pazar gezmeyi çok severim ablam da öyle...

- Ayy nar'ların güzelliğine bak!

- Ablaa... Baak ayva...

- Gülriz bırak ayvayı gel gel bak ne gördüm.

- Ne gördün?

- Üzüüm...

- İyi de bunlar çekirdeksiz.

- Noolmuş çekirdeksiz olursa?

- Annem sevmiyor ya...

- ...

Aşşk olsun abla. Annem üzüm çekirdeğinin cildine iyi geldiğini söyleyip kremlerini bile kullanmıyor mu?

- Hııııı...

Pazarı iki kez dolaşıp çekirdekli üzümlerden aldık.

- Ablaa...

- ...

- Bugün yenecek bişey yok evde...

- Şurdan patates alalım.

- Naapcam onları?

- KIBRIS MEZESİ YAP. O tek başına bile yenir. (Yavru Vatan'ı sık sık tavaf etmesinden belli. Öğrenmiş işte mezelerini bile:)))

- ...

- Üç adet patatesi cips kalınlığında kess! Sıvı yağda kızart... Bir adet kuru soğanı halka halka kesip aynı yağda bir dakika öldür! (Ablama bişeyler oldu valla "Öldür" ne demek?)

Ayy kıyamam ben o patatese soğanaaa. Hem de kızgın yağda yapacakmışım bu işlemi... Üstüne de kıyılmış maydanoz, karabiber kırmızı pul biber, ve de tuz ekleyecekmişim. Patatese ve soğana acıdım bir an. Tuz - biber pek önemli gelmedi de üstüne dökülen maydanoz var ya... Bu salata'da en çok ona, "maydanoza" acıyıp üzüldüm. Niye herşeyin üstüne dökülür? Bazen araya karışıp ortalarda görünmese daha iyi olmaz mı diye ?

Haa.. Yaptın mı? "ortaya bi karışık" derseniz yaptım...

Denemek isteyen varsa tarifi yukarıda.

Önümüzdeki çarşamba, üzüm, ayva, nar almak için deği gezmeye gideceğim pazara... Varsın kalabalık olsun. Pazarcılar " üçü, beşe maydanoss" diye bağırsın, müşteri kadınların her biri inatla "bu kaçaa?" desin... Gezeceğim pazarı ben benimle...

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..