Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kıbrıscıklılar güzel işler yapıyorlar

Kıbrıscıklılar güzel işler yapıyorlar
 

www.aliozdemir.net


Kıbrıscık’ın Geriş köyü 10 yıl kadar önce kültürel, dayanışmacı faaliyetlere ağırlık vermeye başladı. Kurdukları dernek güzel bir köy yıllığı hazırladı. Bir web sitesine ihtiyaçları olduğunu tarafıma ilettiklerinde bir Kıbrıscıklı olarak hiçbir maddi beklenti taşımadan web sitelerini hazırlayıvermiştim. Bu site 3-4 yıl iletişimi sağladı. Daha sonra dernek yönetimi farklı düşünce yapılarındaki köylülere geçti. Site kapandı. Bu köyümüzün 2007 yılında düzenlediği köy pikniği ve yağlı güreş etkinliğini de beğenerek izlemiştim.

Geriş Köyü Derneğinin 4 Ağustos 2014 günü Aladağ’da düzenlediği pikniğe de iştirak ettim. Köylülerin dayanışma içinde bir araya gelmiş olmalarını çok takdir ettim. Keşke her köyümüz böyle bir araya gelebilse diye de hayıflandım.

Geçtiğimiz Ramazan Bayramının ikinci günü doğduğum Bölücekkaya Köyü tarihinde ilk kez, bir mevlid organize ederek hemşehrilerimizi bir araya topladı. Akrabalar birbirini gördü, bayramlaştı, dertlerini, sevinçlerini paylaştı…

Kıbrıscıklı idealist insanların 8-9 yıl önce faaliyete geçirdiği Kıbrıscık Spor Kulübü Derneği de son yıllarda takdire şayan işler / başarılar sergiliyor. Bu derneğin Ramazan’ın son haftasında düzenlediği iftar etkinliği de güzel bir dayanışma örneği olarak değerlendirilebilir.

Derneği ayakta tutan bir avuç “spor, kültür, gelenek” sever insanımız amatör sporda mükemmel başarılara imza atıyorlar.

Bu yazı vesilesiyle tüm Kıbrıscık dostlarını derneğe üye olmaya, faaliyetlerine katılmaya davet ediyorum.

Kıbrıscık ilçesi ekonomik sebeplerle son 40 yıldır sürekli olarak dışarıya göç vermektedir. Bolu, İstanbul, Ankara, İzmir vb. gibi illerimizde 100 bin kadar Kıbrıscıklı’nın yaşadığı hesaplanmaktadır.

Tarıma ve hayvancılığa elverişli olmayan, on yıllarca ormancılık sektöründen elde ettiği gelirle yaşayan Kıbrıscık ilçesi ormanlarının, 70’li yıllarda siyasi yönetimler tarafından hoyratça kestirilmesi sonucu iyice yoksullaşmıştır. Ormanların tükenmesi az miktarda olan tarım ve hayvancılığı da sıfıra indirgemiştir.

Zor koşullarda dünyaya tutunan Kıbrıscık halkı bilimde, sanatta, eğitimde, folklorda, sporda, ticarette mucize sayılabilecek başarılar sergilemiştir. Bugün bu yoksul ilçeden topluma çok faydalı olan binlerce insanımız yetişmiştir.

Türk toplumu olarak başarılı, çalışkan, üretken, insanlığa faydalı insanları yaşarken değil, öldükten sonra takdir ederiz. Bu yapı maalesef değişmiyor.

Bolu ilinde kimi insanlarımız önyargılar nedeniyle Kıbrıscık insanını yanlış tanımakta ya da anlatmaktadır.

Hiç unutmam, 1995 yılında Manisa ilinden Bolu iline tayin olmuştum. Göreve başladığım kurumun 10 kadar personeliyle sohbet halindeydik. Bana “Siz nereden geldiniz?” dediler. Ben de “Manisa’dan geldim” dedim. Onlar da beni Manisalı sandıklarından olacak, Bolu’nun kültür dokusundan söz açıldığında “Kıbrıscıklıları kötüleyici ağır sözler sarf ettiler.” Ben dayanamayıp Kıbrıscıklı olduğumu söylediğimde utançlarından yerin dibine geçmişlerdi. Üniversite mezunu insanlarımız bile Kıbrıscık insanını yanlış tanıyor. Halbuki, Kıbrıscık insanı hakiki Türk’tür. Gelenekleri, dili, yemekleri, kültürü, görgüsü Orta Asya Türk toplumlarının aynısıdır. Arzu edenlere bunu bilimsel yayınları göstererek de kanıtlayabilirim.

Sonuç olarak, tanımadan bilmeden Kıbrıscık insanını küçümseyen, horlayan, dışlayan insanları cahil olarak nitelemekle yetiniyorum. “Sen de kimsin ulan” diyenleri bir zahmet web siteme davet ediyorum…

Ali Özdemir

Web: www.aliozdemir.net

E-posta: aozdemir53@hotmail.com

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..