Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '11

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
2453
 

Kıdem nedir?

Kıdem nedir?
 

İnternet resmi


Kıdem kelimesi, gerçekte, MANASI çok iyi analiz edilemeyen, bir kelimedir,  

Kıdem, genel olarak, herkes tarafından bir mevkide, bir yerde geçirilen süre, tecrübe olarak kabul edilir. 

Oysa KIDEM, bir görevde RÜTBECE yükseklik anlamına gelir. Genellikle gözden kaçırılan veya ince mantıktan kaçırılan husus, kıdemden söz edebilmek için rütbe şarttır. Kıdem ve rütbe bir arada gider. Rütbe yoksa kıdem yoktur. 

Kıdemin en iyi değerlendirildiği yer ASKERİYE' dir. Rütbesi en yüksek olan subay en kıdemli askerdir. 

Yirmi yıllık bir astsubay, yirmi yıldan daha az süredir askeri görev yapan bir Yüzbaşı'dan daha kıdemli değildir. Yani süre ve tecrübe değil, rütbe esastır. 

Kamu Kuruluşlarında da, Partilerde de, Sendikalarda da, Teftiş Kurullarında da bu hep böyledir. Rütbe yani ünvandır geçerli olan. Ünvanı yüksek olan daha kıdemlidir. 

Ama Apartmanlarda, Rezidanslarda, yazlık ve kışlık sitelerde oturanlar arasında KIDEM sözkonusu değildir. 

Apartmanda en uzun süre oturanın hiçbir ayrıcalığı yoktur. 

Yazlık sitede kurulduğundan beri oturan birisinin ayrıcalığı bulunmaz. O da herkes gibi kurallara uyar. Kafede boş bulduğu masaya oturur. Kimse ona en ön masayı vermez. Kararları site genel kurulu alır. Onun da bir oyu vardır. İki değil. 

Yani, özetle, Rütbe olmadan, kıdem farklılığı olmaz. 

Esasında tabii ki eşitlik, haklara saygı, hoşgörü, kıdemden önce gelir ve gelmesi gerekir. Askeriye hariç. 

Yeni fikirler dünyanız olsun. / Y.Ç. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yine güzel bir yazınızı daha paylaştınız bizimle .Yıllarca sürdürdüğüm mesleğimde bizler için uzun tecrübelerin önemi çok büyüktür.Her gün farklı bir vak'a görür farklı olaylara tanık olursun ve bilgi birikimi yaparsın. Sevgi ve saygımla.Hoşcakalın.

Şennur Köseli 
 16.04.2011 21:00
Cevap :
Merhaba Sennur Hanım, Çok doğru bir noktaya parmak basmışsınız. Sağlık sektöründe kıdem demek tecrübe demektir.Ancak herkesin kendi kategorisinde olmak üzere bir kıdem sırası olduğunu zannediyorm..Akademik ünvanlı doktorlar, uzman Doktorlar, hemşireler, hastabakıcılar olmak üzere herhalde bir hiyerarşik sıralama vardır.Yorumunuz için teşekkür ederim.Saygılarımla.  17.04.2011 12:14
 

Sn. Newyorker, durumun yanlış olduğunu kabul etmiş ancak,bunu ülke gerçeği haline getirenlerin de zaten o yanlıştakiler olduğu sanırım gözardı edilmiş ki, geçerli olanın bu olduğuna dair de bir ifadeleri olmuş.Yani yanlışa mı uyacağız? Değil tabiki. Zaten bunun ülke gerçeği haline gelmesi ayrıca bu yanlışa karşılık bir tepki göstermeyenler de nedeniyledir diğerlerine ilaveten. Sevgili Yeşim arkadaşıma da aynen katılıyorum, MB de Hukuk bloğunuza yaptığım yorumlarda da empatiyi vurgulamıştım. Ancak nedenine de girmiş ve bunun biraz da kompleksli bir ruh hali nedeniyle, bu insanların kendi yanılabileceklerini asla hesaba katmadıkları için zaten yanlışlarını da göremediklerini belirtmiştim. Zaten hep aynı nedenle ve aynı yanılgılar çıkar karşımıza, hemen hemen her tür yanlış durumda. Klavyenize, düşüncenize sağlık Yılmaz bey. Yanlışı görenler, yani doğruda olanlar topluca yanlışa müdahale ettiklerinde sorunlar aşılacaktır..Sağlıcakla, saygılar…

Filiz Alev 
 16.04.2011 18:29
Cevap :
Sayın Filiz Hanım, Sağlıklı bir düşünceye, mantığa ve empati yapma yeteneğine sahip olan çok az insanımız var. Zaten ülke olarak, tüm sıkıntılarımızın kaynağı bu eksikliktir.Bu eksikliğin giderilmesi bence olanaksız gibi görülüyor. Zira genetik faktörler nasıl değiştirilebilir bilemiyorum.Saygılarımla.  17.04.2011 12:20
 

Değerli Yılmaz Bey, gene keyifle okuduğum yazılardan biri daha elinize, yüreğinize sağlık. Acaba bazen dar pencereden bakılması mı sorunun ana kaynağı ya da karşımızdakini kendi yerimize koyamamak. Saygı, anlayış, eşitlik kavramlarını ezip geçiveriyorlar ya... Bizler değerliyiz, karşımızdakilerde kendince değerli değil midir? Hep savunduğum kriter: E M P A T İ... güzel bir haftasonu dilerim.

YEŞİM BUYURGAN 
 16.04.2011 7:53
Cevap :
Sayın Yeşim hanım, İnsanlarımız genellikle dar pencereden bakıyorlar. Bu nitelik genlerimizden geliyor. Ayrıca empati de yapamıyoruz. Yapmıyorlar.Acı ama, bu biraz zeka meselesi.Mantık iyi bir zeka ile desteklenirse insanlar doğru düşünebiliyorlar. Ben bunu bazı dostlarımda görüyorum.:))?. Neşeli hafta sonları dilerim.  16.04.2011 11:53
 

sanirim turkiye gercegini atlamissiniz! Uzun yillar ulkede sanayicilik ve ticaret yaptim elan devam . Her noktada iliskilerde kidem esastir. Ustelik bankacilik tecrubeniz bu noktayida gormeli idi. Dogrumu tabiki yanlis ama ulke gercegi sosyal yasam alanlarinin her noktasinda hissedilir! Saglik ve saygiyla

Newyorker sade vatandas 
 15.04.2011 23:56
Cevap :
Üstadım, Ülke gerçeği, global gerçeği değiştirmez. (Biraz filozofik oldu ama hoşgör). Parası olan Armatör, isterse en pahalı tankeri satın alabilir. Kimse ona, sen daha yenisin, bunu, on senedir bu piyasada olan bir armatör alacak denebilir mi? Ancak rütbe varsa kıdem vardır. Bilmem aynı şeyleri mi söylüyoruz.Saygılarımla.  16.04.2011 12:11
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 392
Toplam yorum
: 1690
Toplam mesaj
: 113
Ort. okunma sayısı
: 653
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster