Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '12

 
Kategori
Güncel
 

Kıdem tazminatı

Kıdem tazminatı
 

Kıdem tazminatı yada bir bardak soğuk su..


Emekli olma dönemimde, kıdem tazminatı hakkında bilmediğim çok şey olduğunu fark ettim. Kulaktan dolma bilgilerle, her yıl için bir maaş tutarında ödeme yapılacağını sanıyor, ( örneğin 2 yılı son aldığım maaşla çarparak) işverenimi mutlu edecek bir hesap tablosu oluşturuyordum.

Biraz araştırma yaptıktan sonra, iş kanunun, kıdem tazminatına bakışı beni biraz olsun rahatlattı. 4857 Sayılı kanuna göre, işçinin kıdem tazminatına hak kazanabilmesi için, işyerinde 1 (bir) yıl çalışmasının yeterli olduğunu, brüt maaş tutarının giydirilmiş olarak yani, yol, yemek, ikramiye ödemeleri v.b. brüt tutarlarının da hesaplanması gerektiğini öğrendim.

Herhangi bir işyerinin kısmen yada tümüyle devri halinde, söz konusu işyerinde çalışmakta olanların, yasal hakları herhangi bir kayba yol açmayacak, gerek kıdem tazminatı gerekse yıllık ücretli izin haklarının, devir öncesi ve devir sonrası oluşan toplam süreleri baz alınacaktır. Çalıştığım işyerinde, bağlı olduğum taşeron firmadaki sosyal haklarımında, yeni şirkete devrolduğu müjdesi bana zafer işareti yaptırdı.

Emeklilik günüm gelip iş sözleşmemi bitirmek istediğimde, işverenim bu haklarımı unutup, değil giydirilmiş brüt tutarı, elime geçen net tutarın bile altında hesap çıkarmıştı. Açılan pazarlık payı,bana imzalatacakları ibraname koşullarının geçersiz olduğunu, imzalanacak evrağın gerçek alacak tutarımda olmadığından makbuz niteliği taşıdığını fark ettim.

Hala direnen işyerime verilecek cevabım; hakkımı arıyorum, sonuna kadar mücadele edeceğim demekmi; yada sunduğunuz pazarlığı kabul ediyorum haklarımdan vazgeçip sizi onaylıyorum demekmi olmalı? Sizin yorumlarınızın ışığında ya zafer işaretine devam, yada ezik emekli rolünü üsleneceğim.

 
Toplam blog
: 31
: 1109
Kayıt tarihi
: 12.03.11
 
 

Merhaba,ismim Ayşegül Adıbelli Çetin. 3 çocuğa ve onların muhteşem hediyeleri olan 6 toruna sahib..