Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '12

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Kılık kıyafetiniz: Sizi izleyen casusunuz desem…

Kılık kıyafetiniz: Sizi izleyen casusunuz desem…
 

Kanatlı ünlü bir ürün Resim int. alıntı


…inanır mısınız?

Yeni akımlar peşimizde ve tüketici artık hiç olmadığı kadar şeffaflaştırıldı.

Kışın; giysi satın almak bir işkence; daracık kabinlerde lahana misali kat kat giyilenleri birer birer çıkartarak; vurulduğumuz parçayı denemek; olmadı bir başkasını derken;  kan ter içinde helâk olma devri son demlerini yaşıyor.

Üstünüzü başınızı fora etmeden; girdiğiniz şeffaf kabinin gizemli ışınları: Sizi anında tarayarak hangi ürünün tıpa tıp size uygun olduğunu belirleyebiliyor. Tabii doldurduğunuz form üreticinin cebinde kalıyor.

Diğer yenilik ise adeta bir muamma; kapağı Türkiye’ye de atan “Gerry Weber” giysilerinin gizemi, hiçbir art niyet gütmeden; uygulamaya geçirdiği sistem: Beni duygusal açıdan etkiledi.

The Webers Team: Ürünü satın alıp giden müşterisini gözünden ayırmaya dayanamıyor olmalı. Müşteri: Ürünü alıp nereye gidiyor, ne sıkla kullanıyor, yaşlı mı genç mi? Toplumun yüzde kaçı Weberci?

Bilmek istediğinden; ürünün bir yerlerinde 20 hanelik sayı dizisini içeren cipsini gizliyor. Satış işleminden sonra aktif hale gelen sinyaller sayesinde; satılmış ürünün akıbetini takibe alıyor.

Ürünü taşırken siz de takip ediliyorsunuz.

Her nerde olursanız olun “markanız” sizi ele veriyor.

Ne güzel değil mi? Artık kaybolmak yok.

Dünyanın bir büyük tutkusu “Badibas” Firması da aynı uygulamayı tercih ediyor. Komşunun beş yaşındaki oğlu: Adını telaffuz edemediği markadan başkasını giymiyor.       

 

 

Şükürler olsun “Marka” takıntım yok; kullandığım yabancı ürün Nepal halkının ellerinden yeşeriyor. (Bu halkı üzen Çin’e bir nevi tepki mahiyetinde)

“Ben ortadan yok olursam beni markalarımdan bulursun velev ki sinyalim zayıfladı bana ulaşman imkânsızlaştı.

Ya duşun altındayım; ya da baldırım çıplaktır”

Yukarıda verilen örnekte görüldüğü üzere teknoloji ilerledikçe; yazılı sözlü ifadelerin içeriği de farklılaşacak.

Alışırız be emmi, biz nelere alışmadık ki…

Ben nereye sakladıklarını biliyor gibiyim; siz de biliyor olmalısınız.

5 Mart 2012 Pazartesi

Alev Meisel/Berlin

Kaynak: Stern TV görsel medya

 

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..