Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '16

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
165
 

Kilis halkı geçici olarak ülkenin başka yerlerinde misafir edilsin

Kilis halkı geçici olarak ülkenin başka yerlerinde misafir edilsin
 

Başkalarının da (hatta yetkililerin bile)aklına geliyordur ama böyle saçma bir öneri olur mu diye dillendirmiyorlardır. Herkes kişiliğini koruma derdinde. Ben saçma önerilerde bulunup rezil olmaktan korkmuyorum. Düşündüğüm tek şey belki işe yarar da insanlarımız kurtulur.

Uygulaması zor gibi gözüküyor ama bence değil. Kilisliler yurdun başka yerlerindeki akrabalarının ya da senin benim, olmadı devletin misafirhanelerinde IŞİD füze atamayacak hale gelinceye kadar geçici olarak misafir edilsinler.

Olmaz demeyin, üç milyon Suriyeliyi misafir ediyoruz da 300 bin Kilisliyi mi edemeyeceğiz? Hele gerek yok hiç demeyin. İnsanlar ölüyor. Artı yaşanan travma. Ne kadar süreceği belli değil. Felç olan hayat.

“Kilis taşınırsa başka yere atarlar” Başka yer de taşınsın. Kıyıyı boşaltalım. Sadece askerlerimiz kalsın. IŞİD füzeleri oralara atıyorsa belki füzelerinin mesafesi o kadar. Değilse Diyarbakır’a da atardı.

IŞİD ile savaşıyoruz. Kilis savaş bölgesi, resmen cephe. Savaş durumlarında cepheye yakın sivil halk boşaltılır, normal bir durum. Gelsin benim evimde dursunlar; ne yapalım yani ölsünler mi?

Evlerine yurtlarına bir şey olmaz. Biraz halk biraz devlet yardım eder.

Bu durum toprağını terk etme sayılmaz, askerimiz orada.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Neden taşınsın ki Kilis, oralar yaşanır kılınsın! Topyekûn savaş gerekiyorsa girelim, temizleyelim. Ülkenin güneyini yavaş yavaş içerilere çekerseniz çıktığınız yere bir daha giremezsiniz. Hedef de bu zaten, halk korksun ve Kilis'i terk etsin isteniyor. Elbette ki bu tuzağa düşülmemeli, vatanımızın her santimi için dik durulmalıdır. Selam ve sevgiyle.

Ata Kemal Şahin 
 13.05.2016 12:20
Cevap :
Ben insan hayatının da önemli olduğunu düşünüyorum.Zaten geçici olarak. Üstelik askerimiz orada olacak.  13.05.2016 16:02
 

Bir süre evvel ben de boş TOKi evlerini düşünmüştüm onlar için . Örnekleri yok değil. II.Dünya Savaşı'nda sanırım, riskli bölgelerin nüfusları (yaşlılar,kadınlar,çocuklar) İngiltere'nin daha güvenli bölgelerine gönderildiler.Pied Piper operasyonu 1939 Eylül'ü. İlk etapta 3,5 milyon insandı sanırım etkilendi. Halen üzerine filmler, dökümanterler ve kitaplar yayınlanır. Sadece Kilis değil aslında tüm sınır bölgeler için acilde boşaltma ve güvenli yere taşıma planlarının var olması gerekir-uygulama gereksinimi ayrı bir konu.Bizde var mı bilmiyorum. İlkokula yeni başladığımda hayal meyal sivil savunma ders ve tatbikatlarında olduğunu hatırlıyorum. Şimdi artık yok galiba o dersler. Öneriniz hiç yersiz değil, Allah korusun ama sonuçta bir süreçten geçiyoruz,sadece o bölge insanı değil taşınmaları söz konusu olursa geçici göç edecekleri yerlerdeki insanların da onları karşılamaya hazır olması lazım. Bu da mahalli organize olmaklıklar şartlarını da beraberinde getiriyor isteristemez.Çok işvar

Emef 
 13.05.2016 0:07
Cevap :
Yorumunuzu öneriye karşı çıkan insanlara okutmak lazım.Bilmiyorum bu ülkenin insanlarıyla nasıl bu kadar farklı düşünebiliyoruz.İnsanlar ölüyor ya. Ölsünler diyor.Çünkü bunlar için taş toprak insan hayatından daha önemli "Hepimiz ölelim yeter ki vatanımıza bir şey olmasın" diyorlar. Ya öldürelim ya da ölelim diyorlar, yaşayalım ve yaşatalım diyen yok.Bunlar inanın bana Türkiye'nin şu anki durumundan memnunlar. Şehit cenazelerine gururla bakıyorlar.Belki de içlerinden seviniyorlar.Hangi partiden olursa olsun bu düşünce milliyetçi kafa.  13.05.2016 15:18
 

Vallah iki ucu moklu bir durum. Sinirim ote tarafinda din kardesleri ve buyuk petrol ureticimiz, bu yakasinda bizlerden birileri kimi feda etsek ki, boyle iyiya ne karistiriyorsun.

Newyorker 
 12.05.2016 21:44
Cevap :
Bir görüş öne sürdük ama pek katılan olmadı.Ama olsun. bugüne kadar AKP hükumeti 17 konuda benim yazılarım doğrultusunda icraat yaptı.Hem de yazılarımla birebir. Sanki oradan almış gibi.Zaten insanlar doğru düşünüyor olsalardı bugün bu halde olmazdık.  13.05.2016 15:10
 

IŞİD saldırısı önlenemeyecekse aynen dediğin yapılmalıdır. Hatta bana kalırsa meşru savunma hakkı olarak Suriye içlerine doğru Kilis'i güvenli tutacak mesafeye kadar askeri işgal bile düşünülmelidir.

Muharrem Soyek 
 12.05.2016 12:01
Cevap :
Diğer yorumlar neden senin ki gibi değil.Herkes olmaz dedi,sen olur dedin. Keşke Türkiye'deki herkes senin benim gibi düşünse.  13.05.2016 14:54
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5496
Toplam yorum
: 14071
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 650
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster