Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '09

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
3306
 

Kilo almak istemiyorsanız bunları yapın

Kilo almak istemiyorsanız bunları yapın
 

Fazla kilo bütün hemen hemen tüm kadınların korkulu rüyasıdır. Kimi kadınlar ne yesem yarıyor, kilo alıyorum gibi kendini kandırıcı sözlerle teselli bulur. Oysa kilo almak ne yesem alıyoruml olacak bir şey değil. Elbette genetiğin etkisi büyük ama yiyeceklerinize ve egzersizlerinize dikkat ederseniz kilonuzu da kontrol altına alabilirsiniz. İşte sizin işimize yarayacak kilo alımınızı engelleyecek tüyolar bizden, uygulaması sizden..

BESİNLER

Öncelikle sizi tok tutacak yiyecekleri tüketin. Lifli yiyecekler tok tutacağı için uzun süre tok kalmanızı sağlayacaktır. Özellikle karnabahar, brokoliyi haşlayıp, hafif zeytinyağı ile yemeyi deneyin.

Öğünlerinizde mutlaka salata olsun. Sebzenin kalorisi yok denilecek kadar az ve oldukça tok tutucudur

Bir porsiyon yeşil fasulyeyi 20 dakika suda haşlayıp sirke, karabiber ve biraz tuzla tatlandırın. İsterseniz yağsız krema da katabilirsiniz.

Ananası incecik doğrayın ve süzgeçten geçirin. İçine 100 gr. kefir ve taze nane ekleyin. Ananasın içindeki enzimler, protein sindirimini hızlandırdığından oldukça doyurucudur. Ayrıca selülit oluşumunu da engeller.

Enginarı haşlayıp, salatasını yapın.

Limonu sofranızdan eksik etmeyin. Hem kilo vermenize yardımcı olur, hem de mikroplara karşı vücudunuzun direncini arttırır.

Bol bol neyva yiyin. Özellikle elma… Karnınızı tok tutacaktır.

Kırmızı et tüketimini mümkün olduğunca en aza indirgeyin. Haşlayarak tüketin.

Az ve sık yiyin, öğün atlamayın.

EGZERSİZ

Egzersiz yapmak kilo alımınızı engeleyeceği gibi vücudunuzu forma sokup sağlıklı yaşamanıza destek olacaktır. Ancak unutulmaması gereken bir şey var, egzersizlerinizi düzenli yapmalısınız. Ara vererek yapacağınız egzersizin faydası olmayacaktır.

Sabahları erken uyanın. Sabah yürüyüşünü en az 10 dakika yapın.

Asansör yerine merdivenleri yürüyerek çıkın.

Masabaşında iş yapanlar kesinlikle belirli aralıklarla kalkıp hareket etmeli. Oturduğunuz yerde ufak egersizler yapmalı.

Tempolu yürüyüş, jogging, bisiklet ve yüzme kilo kontrolünde yardımcı sporlardır çünkü vücut bu sporları yaparken enerji olarak yağları kullanır. http://www.turkiyeinternette.com/haber/7025-salik-kilo-almak-istemiyorsaniz-bunlari-yapin.html

TİN

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 384
Toplam yorum
: 102
Toplam mesaj
: 22
Ort. okunma sayısı
: 1678
Kayıt tarihi
: 02.05.09
 
 

Yazmayı, okumayı, paylaşmayı, özgürlüğü seven, "BİLGİ"lenirken, "BİLGİ"lendiren dünya insanıyım. Lai..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster