Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Kilo vermek istiyorsan, inanç kalıplarına bak

Kilo vermek istiyorsan, inanç kalıplarına bak
 

Zengin olmanın çok paraya sahip olmakla, ideal kiloya ulaşmanın yediklerimiz, içtiklerimizle, mutlu ve huzurlu olmanın sahip olduklarımızla uzaktan yakından alakası yok. Hepsi bizim kim olduğumuz, neye inandığımız ile ilgili.
 
Bu konuyu kilo örneği ile anlatmak istiyorum çünkü çok kuvvetli şekilde deneyimledim. Hayatım boyunca hiç şişman bir insan olmadım ancak fit bir vücut yapım da olmadı hiç. 2014 yılında incelmek istiyorum dediğimde 38 bedendim ve hedefim 34 beden olabilmekti. O dönem tenis oynamaya yeni başlamıştım ve koşma ile ilgili sorun yaşıyordum. Bu sayede hem incelecek hem de hafif vücudum ile daha atak davranıp tenisi iyi oynayabilecektim. Bana bu kararı aldırtan ve beni güdüleyen şey bu olmuştu.
 
29 yaşımdaydım ve klasik 30 bunalımına çok az kalmıştı. Çevremde doğum yapmış bir çok arkadaşım, hepsi birlikte anlaşmış gibi, artık neredeyse 30uma geldiğimi ve bunun mümkün olmayacağını söylüyorlardı. Ben de şunu soruyordum. Madem öyle neden mankenler, ekran önündekiler doğum yapsalar bile fit bir vücuda kavuşabiliyordu da biz yapamıyorduk? Ayrıca ben daha doğum bile yapmamıştım.
 
Öğrenilmiş çaresizliği en iyi kullanan toplumlardan olduğumuzu düşünüyorum. Ben tembelim yapamam demek yerine, yaşımızı, cinsiyetimizi, konumumuzu, onumuzu bunumuzu kullanan insanları gerçekten hiç sevmiyorum.
 
Aslında hedefim, fit bir vücuda sahip olmaktı ancak çevremen gelen bu tepkiler beni belirgin bir hedefe kitlemişti. 34 beden olacaktım ??
 
Kilo vermek istiyorsanız, öncelikle lütfen neye inandığınızı dökün masaya. Öyle bilgi kirliliği var ki toplumda bu konu ile ilgili, bir çoğu da birbiri ile çelişiyor. Hangisi doğru? Cevap: Sizin en çok inandığınız.
 
Benim inanç sistemim şu şekildeydi;
 
Şeker kilo aldırır.
 
Spor yapılı bir vücut için gereklidir.
 
Hamur işinden vazgeçemem.
 
Makarna yemeden zayıf olacağıma, yiyerek şişmanlarım daha iyi.
 
Gazlı içeceklerin içi şeker dolu. İçmesek ne olur?
 
Gece geç saatte yemek yersem onu yakamam.
 
Bu ve buna benzer inanç sistemlerimi gözden geçirdiğimde sıra şu soruyu sormaya gelmişti. Bu düzeni geçici olarak mı yapmak istiyorsun, hayat boyunca mı?
 
Tabii ki bunu bir hayat tarzı olarak benimsemek istiyordum. Bu yüzden de kendime, bir süre yapacağım ya da ömrüm boyunca yapmaya razı olacağım şeyler konusunda dürüst olmam gerekiyordu. Ya inançlarımı değiştirecek istediğim hayatı yaşayacaktım ya da hayatımı inanç sistemim üzerine yapılandıracaktım.
 
Bu ne demek?
 
Eğer şekerin kilo yaptığına inanıyorsam; ya kilo almamak için şekeri hayatımdan çıkaracağım ya da ben ömrüm boyunca şekersiz yapamam diyorsam şekerin kilo aldırdığına dair inancımı tersi kanıtlar bularak değiştireceğim. Bu mümkün değil diyorsanız yanılıyorsunuz çünkü şeker, tatlı, çikolata yiyerek zayıf, fit, formda olan bir çok insan var.
 
Ben hamur işi konusunda inanç sistemimi, şeker ve spor konusunda da yemek tercihlerimi değiştirmiştim. Sonuç 2 ay sonunda 34 bedendim ve beni gören herkes-yapamazsın diyenler bile-ne kadar inceldiğimi şaşırarak söylüyorlardı.
 
Sene 2017 ve ben halen aynı bedenimi koruyorum. Spor yapmadığım zamanlarda kilo alma eğilimindeyim çünkü spor yapmazsam kilo alırım inancımı halen taşıyorum. Ancak çikolata, pastanın kilo aldırdığına dair inancımı kırdım. Eğer canım tatlı isterse vicdan azabı çekmeden yiyebiliyorum.
 
Spor konusunda inanç sistemimi değiştirmek istemiyorum çünkü spor yapmak bana antrenman gibi geliyor ve her antrenman sonunda küçük bir hedefimi vurmuş gibi ve zinde hissediyorum. Pasta konusunda eskisi gibi her tatlıyı almıyorum ağzıma, seçiyorum ve gerçekten canım istiyorsa yiyorum. Yemek konusunda da yemeğin miktarı konusunda da özgürüm. Bedenim de özgür.
 
İnanç sistemleriniz değişmeden, sizi tanımayan birinin vermiş olduğu diyeti uyguluyorsanız inanç sisteminiz devreye girdiğinde ya kilo kaybetmeyi bırakacaksınız ya da kilo almaya başlayacaksınız.
 
Bu süreci kendinize oyun haline getirin. Sadece inanç sistemlerinizi dürüstçe ortaya dökün ve değiştirmek istediklerinizi ya da istemediklerinizi kendiniz seçin. Değiştirmediğiniz bir inancınız neticesinde, o şeyi yapıyorsanız neden kilo aldığınıza da kızmayın ??
 
Kilo vermek gerçekten eğlenceli bir süreç. Bunu keyifle yaşayan, uygulayan, deneyimleyen ve başaran biri olarak söylüyorum.
 
Kilo ile ilgili sorun yaşıyor ve bunun nasıl çözüleceği konusunda bir fikriniz yoksa %90 ihtimal ile bu bilinçaltınızdaki gizli düşüncelerden kaynaklanıyordur. Nedir acaba bir konuşalım derseniz haydi@biradimat.com adresine maillerinizi bekliyorum.
 
 
Toplam blog
: 7
: 182
Kayıt tarihi
: 02.10.16
 
 

Kişisel gelişim hakkında aldığım eğitimlerden, okuduğum kitaplardan öğrendiklerimi hayatıma uygul..