Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '10

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Kilolar ve bel-diz problemleri

Neden kilo vermek istiyorum diye sorduğunuzda kendinize kaçınız gerçekten, yürekten, inanarak "sağlığım için" diye cevap veriyorsunuz acaba merak ediyorum.

Sadece estetik kaygıları ile kilo vermeye çalışanlardansanız biraz da sağlık ve kilo arasındaki bağlantıya dikkat etmenizi öneririm.

Her zaman yaptğım gibi yine kendi yaşadığım bir olayı sizlerle paylaşarak konunun önemine dikkatinizi çekmek istiyorum. Yıllar önce bir taşınma sırasında bedenimi bozuk para gibi düşünmeden ve sakınmadan kullanırken belimi inciltmiş ve aylarca acısını çekmiştim. Hatta sonrasında belim biraz üşüdüğünde, biraz yorulduğunda, biraz zorlandığında "ben buradayım, bana özen göster" demek istercesine canımı acıtarak varlığını sık sık hatırlatır olmuştu.

Birkaç doktor ve tedavi yönteminden sonra sürekli ve doğru fizik tedavinin tek ve kaçınılmaz yöntem olduğuna ikna olup 3 yıl boyunca her sabah aksatmadan 10 dakika süren bir dizi hareketi yapıp sağlığıma kavuşmuştum. Ama 3 yıllık tedavi beni sadece 8 yıl idare etti! Ömür boyu yapmam gereken hareketleri 8 yıl yapmayınca bir de 10 ayın içinde 4 kilo alınca nur topu gibi bir fıtığım oldu!

10 gün ciddi sıkıntılar çekip, sol ayağıma felç gelince mecburen ameliyat oldum. Ameliyatın üzerinden tam 4 ay geçti ve ben ancak son 1 aydır kendimi iyi hissediyorum.

Fıtık, ameliyat, acılar vs.. bir kenara da benim esas size söylemek istediğim kiloların iyileşme sürecime etkisi. Ameliyattan sonraki ilk 2 ay boyunca o bahsettiğim 4 kiloyu vermedim, vermedim diyorum çünkü nasıl verileceğini çok iyi bilmeme rağmen çevreden gelen "daha yaşlı ve sağlıksız gözüküyorsun biraz kilo al" ısrarlarına karşılık aldığım kiloları verip vermemekte kararsız kalmıştım. Ama sonra yıllar önce gittiğim tüm doktorların ameliyatı yapan doktorla birlikte aynı cümleyi ilk sırada yinelediklerini hatırlayıp kararımı verdim; belin için asla kilo almaman lazım!!!

Belim yetmiyormuş gibi bir de hamileliklerden yadigar sol dizimde bir ödem oluşumu vardı. Belimin rahatsızlığı ve sol ayağıma gelen kısmı - geçici felç ile dizimdeki ödem de tetiklenmiş ve hatta ameliyat sonrasında beni belimden çok daha fazla etkiler duruma gelmişti. Dizim için de her bir yarım kilonun ek 4 kiloluk yük anlamına geldiğini çok iyi biliyordum.

Evet dedim, boşver estetik kaygıları, eşin dostun isteklerini, ver şu kiloları kurtul ağrılardan; inanılmaz ama daha 1. kiloda ağrılarım hafiflemeye başaldı. Şu an 4 kilonun üçünden kurtulmuş durumdayım. Ciddi anlamda beliminde diziminde rahatladığını hissediyorum.

Eklemlerinize neden bir hamalmış gibi davranasınız ki? Bir daha düşünün belki onlara bir prens/prenses gibi davranmak size daha çok mutluluk verir.

Sağlıklı ve formda günler dilerim.

 
Toplam blog
: 25
: 1648
Kayıt tarihi
: 24.01.08
 
 

Annem çok dua etmiş "abisinden çok çektim ne olur bu iştahlı olsun" diye; olmuşum da.... 1 yaşınd..