Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '08

 
Kategori
Güncel
 

Kim "Şeker Bayramı" dedi kim "Ramazan Bayramı"?

Kim "Şeker Bayramı" dedi kim "Ramazan Bayramı"?
 

Başbakan bir konuşmasında "Şeker Bayramı" denilmesine tepki göstermiş. Kırk yıl önce okula giderken "Şeker Bayramı" derdim, şimdi de öyle diyorum.

27.5.1935 tarihli 2739 sayılı yasa, ulusal bayramları ve genel tatilleri belirliyor. O yasada dini bayramlar için "Şeker Bayramı" ve "Kurban Bayramı" yazılmış.

Bu yasayı ortadan kaldıran yasa 17.03.1981 tarihli ve 2429 sayılı. Yani 12 Eylül döneminde çıkartılmış bir yasa. Henüz meclisin açılmadığı zamana ait bir cunta yasası. Bu yasada dini bayramlar için "Ramazan Bayramı" ve "Kurban Bayramı" yazılmış.

Atatürk döneminde çıkan yasada "Şeker Bayramı" yazarken, Evren zamanında çıkan yasada ise "Ramazan Bayramı" kullanılmış. Yani 12 Eylül’ün ülkemize bir armağanı (!) şimdi polemik konusu oldu.

Dileyen "Şeker Bayramı" der, dileyen "Ramazan Bayramı". Bunu başbakanın konu yapıp "Şeker Bayramı" denilmesini eleştirmesi kabul edilebilir bir durum değildir.

1935 tarihli yasada eğer dinsel öğeler olmasın diye "Şeker Bayramı" kullanılmışsa, yine dinsel bir öğe olan "Kurban" için de başka bir sözcük kullanılırdı. "Şeker Bayramı" adına dinsel öğe içermiyor diye karşı çıkmak ülkemizin kültür değerlerine karşı çıkmaktır.

Ben hep "Şeker Bayramı" dedim ama başkası "Ramazan Bayramı" dediğinde hiç yadırgamadım. Bundan sonra, yadırgar mıyım, zaman gösterecek.

Ankara, 25 Eylül 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..