Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '08

 
Kategori
Eğitim
 

Kim ağa, kim maraba

Kim ağa, kim maraba
 

uçsuz bucaksız denizde sığınılacak tek barınak.


Her okul kayıtları sırasında bin çile, bin sıkıntı, binbir türlü sorunla karşılaşıyorum. Hep merak ediyordum acaba bütün veliler aynı stresi yaşıyor mu, sorun mu bende? Ama konuştuğum tüm velilerde de durum aynı. Bir söyle bin ah işit yani. Nedir bu, biz nasıl bir ülkede yaşıyoruz demekten kendimi alamıyorum. Çocuklarımızı istediğimiz okula kayıt yaptıramıyorsak eğitim özgürlüğümüz nerde kaldı. Zaten OKS, SBS, ÖSS derken çoluk çocuk, genç, veli kafayı yedik. Daha birinci sınıfta başlıyorlar test çözmeye, yarışa. Koş kızım, koş oğlum. Yorulmak yok, dinlenmek yok, soluklanmak yok. Kazanmalısın, kazanacaksın.

Bitti... sınavlar bitti. Yarışı kaybetti. Ama sonuna kadar mücadele etti. Çocuk olup oynayamadı sokaklarda, çocuk olup çocukluğunun gereklerini yapamadı. Hem çocukluğunu kaybetti, hem de yarışı. Peki suçlu kim! Anne baba mı? Çocuk mu? Saçma sapan eğitim sistemi mi? Ayrıca '' Ben çocuğumu bu yarışın içine sokmam '' diyen çok bilmiş sayın veliler daha ilkokula başlar başlamaz o çarkın içine nasıl girdiğini kendiside anlamıyor zaten. Sistem bu '' ya bu deveyi güdeceksin, ya bu diyardan gideceksin.'' Diyar senin, deve de güdülecek.

Neyse biz gelelim kayıt sorununa, oks kazanılmadı. Anadolu lisesine giremedi. Şimdi ne olacak. Evinize en yakın liseye kaydı yapılacak. Tamam yapalım da bu okulun öğretmen sayısı yetersiz, bu okulun derslik sayısı yetersiz. Bu okulun camlarının yarısı kırık, bu okulda disiplin problemi var...uzayıp gidiyor. Buraya kayıt yaptıralım ne olacak bu çocuk iyi bir eğitim alabilecek mi bu yokluklarda? ÖSS' de başarılı olabilecek mi? görünen köy kılavuz istemez tabiki hayır. Ne oldu şimdi. Diğer semtdeki okul biraz daha iyi oraya yazdırsak '' hayır olmaz senin ikametgahın burada değil'' Ama bu ülke benim, bu okulların hepsi benim ülkemde. Ben bu ülkeye vergi veriyorum sadece bulunduğum semte değil. Hani nerde eğitim özgürlüğüm? Tek bir sınavla benim çocuğumun iyi eğitim hakkını elinden alan, benim çocuğumun kaderi ile oynayan, benim çocuğumun geleceğini belirleyen yetkililer sınavlardaki kargaşayı, hataları da hesaba katıyorlar mı acaba? Yanlış dağıtılan kitapcıklar yüzünden on dakika kaybeden çocuklara ayrıca ek süre verilmediğini biliyorlar mı? Bu on dakikalık sürenin onların hayatlarında ne büyük kayıplara yol açtıklarının farkındalar mı? Hayır çünkü onlar çocuklarının geleceğinden endişe duymuyorlar. Onların Çocukları kolejlere, özel okullara gidiyor. Benimkinin, benim gibilerin böyle bir şansı yok.

''Sen ağa, ben ağa inekleri kim sağa'' merak etmeyin eğitim sisteminiz sayesinde bizimkiler hep maraba, sizinkiler ise hep ağa!

 
Toplam blog
: 3
: 496
Kayıt tarihi
: 15.08.08
 
 

1971 Yılında Giresunda doğdum. İlk, orta lise tahsilimi burada tamamladım. Ondokuz Mayıs Üniversites..