Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kim bilir nerede.?

Eski dostlarımız arkadaşlarımız kim bilir nerede?

Herkesin aynı mahallede, okulda sokakta veya farklı ortamlarda tanıdığı bir çok arkadaşı vardır. Benim özellikle arkadaşlarımı tanıtırken veya bir vesile ile bahsederken çocukluk arkadaşım demem bende ayrı bir keyif anı yaratır.

Çocukluk arkadaşım. Yıllardır arkadaşlığımı sürdürüyorum demektir. Vefalıyım demektir. Vazgeçimezim demektir. Arada bir düşünürüm gerçekten ne yapıyorlardır.

Hüseyini hatırlarım. Baba mesleğini sürdürüyordu en son. Yıllar önce 1-2 kere yanına uğramıştım Ankara, Ulusta idi iş yeri.

Sonra, Yaşar ile Oğuz kardeşler vardı en son Demetevlerde rastlamıştım. Yaşar yoktu ama Oğuz'la bol bol konuştuk. Çay içip sobet ettik.

Ya Hüseyin "Sarı" idi lakabı. Taşındı. Taşınması ile birlikte o çocuk Dünyamızdan tamamen göçüp gitti. Sanki ilk kayıptı, ilk vefat bizim için. Gerçi Çok yakın bir semt ti taşındığı yer. Hatırlarım , bir iki kere annesi eski komşularına geldiğinde o da beraber gelmiş ve görüşmüştük. Fakat o bizim için dünyamızdan göçüp gitmişti, yaşamıyordu.

Aytunga, Ethem. Nerededirler?

Yan apartmanda Atilla vardı. Kürt Atilla. Demek ki taa o zamanlardan vardı Türk Kürt ayrımı. Sokmuşlardı bu milletin içine bu ayrımı. O da taşındı. Yakın mıydık bilemem, hatırlıyamıyorum, ama yine aynı mahallenin çocuğu idik.

Halil vardı. O zamanlar bisikleti olan ilk arkadaşımdı. En zengin arkadaşımızdı. Sonra onu Kızılayda gördüm çok değişmişti. Hani yılların çok şeyler götürdüğünü ilk onda gördüm diyebilirm.

Hakan. Evlendi düğününe gittim. Ankara'da çok görüşürüdüm.

Ahmet Güler. Net olarak hatırladığım arkadaşımdı. Lise sonrası uzun süre bağlantımı koparmadığım arkadaşımdı. Çok iyi arkadaştık. Birbirimize çok haksızklıklar yapmış olsakda o benim geçmişteki en iyi arkadaşlarımdandı. En son Almanyada idi. Çıksa gelse çok şey konucağım arkadaşımdır. Her 5 yılda bir bir tanıdığıma rastlar selam gönderir. 5 yılı kısaltalım be Ahmet.

Erol. Liseden Erol. Çok değişik bir insandı. Durumu çok ilgiçti. Alman ekolünden bir arkadaşımdı. Çok zorluklar çekti. Şansı yaver gitti. Hani derler ya kurtardı kendini. Ama tam kurtardı. Bir daha ne aradı ne sordu. Erdoğan söylemişti , Yıllar önce Erdoğanın yanına gelmiş. Facebook'ta fotoğrafları görünce güldüm. Liseden Erol. İlginç.

Aziz Uran. Hayatım boyunca sürdüreceğim bir dostluk. Yıllardır görmem fakat, bir şekilde haberleşiriz. Farklı arkadaş guruplarımz ve ortamlarımız olsada yinede mutlaka birbirimize ses oluruz, seda oluruz. Konyada. Yaşamın akışına kendini kaptırmış fakat bu zorlukları keyifle aşıyor. Son zamanlarda çok sıkıntılı idi. Her zaman bir çıkış yolu bulur. Ümit ederim yine çıkış yolu bulcaktır.

Ahmet Dinçer. Benim bir dönem çok yakın arkadaşımdı. Uzun süre görüştük sonra ben koptum. Zaten oda vefasız çıktı. En son nöbetçi eczaneden ilaç alırken karşılaştım. Eşi eczacı imiş. Nöbetçi olmuşlar o akşam. Orada karşılaştık. Benden önce evlenmişti. Çoluk çocuğa karışmıştı. Eczane annemlere çok yakın. Her gittiğimde görebilirim ama, nedense hiç uğramadım. Kimbilir?

Gürbüz Yücel. Çok samimi bir arkadaşımdı. Sonradan aramızmı bozuldu, nedir nedendir bilmem. Ben hep uzak durdum. Okuldu askerlikti derken, o kayboldu gitti. Sanırım Eskişehirli idi. Oraya dönmüştür. Nedendir bilinmez ama onunla o yıllarda çok fotoğraf çektirmişiz ama, sonra hep uzak durmuşumdur. Bazen sorarlar görüşüyormusunuz diye. Yok. Ben soruya, onlarda cevaba hayret ederler.

Erdaoğan Deveci. Gerçek Dostum arkadaşlarımdan biri. Diyaloğumuzu hiç kesmedik.Yılların dostluğu ve arkadaşlığı halen sürmekte olup ben çok keyif almışımdır. Ankarada.Hani gittiğimde uğrmadan geçmeyeceğim biri. İlginçtir, bende beraber hiç fotoğrafımız yok.

Taci, Metin, Ramazan, Muzo bir çırpıda aklıma gelen eski dostlarım. Halen görüşürüz. Arayınca, aranınca çok keyiflenirim. Tahmin ediyorum ki onlarda aynı düşüncedeler ki çok uzun konuşmalar oluyor. Tacettin i internette görüyorum. Yazıları ve çalışmaları çıkıyor. Metin le Düzenli olarak konuşuruz.. Ramazan'la konuşmamız, görüşmemiz bir muamma. Karşılıklı bir çok kez cevapsız aramanın sonrasında görüşürüz. Netice itibar ile bir bayramı 15 gün sonra tebrik ederiz.

Daha bir çok arkadaşımın ismini zikretmek isterim ama sonraya bırakıyorum.

Yazının bir mesajı yok. Eski bir arkadaşım beni arayıp buldu. Bende ben kimleri hatırlarım, bulabilirim diye yazdım.

Saygılarımla;

Bekir YURDAKUL

 
Toplam blog
: 3
: 538
Kayıt tarihi
: 19.07.09
 
 

Merhaba Ben Bekir Yurdakul 1969 Ankara doğumluyum. Yüksek okul mezunu olup, evliyim ve bir çocuğ..