Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '07

 
Kategori
Haber
 

Kim bu caniler

Kim bu caniler
 

İzmir’deki 17 aylık bebekten sonra vahşi bir haber de İngiltere’den geldi.

Çevrenizde gülerek dolaşan, savunmasız bir yavruya böyle bir kötülük, hem de canını alırcasına nasıl yapılır? Bu denli mi gözü dönmüş bu insanların?

Dünyaya kadın olarak doğmak suç mu?

İngiltere değil tüm evren ağlıyor bu bebeğe.

‘İngiltere bu bebeğe ağlıyor!
İngiltere son günlerde evinde tecavüze uğramış bir şekilde ölü bulunan 2 yaşındaki bebeğe ağlıyor. Bebeğin katil zanlısı olarak tutuklanan kişi herkesi şok etti… İngiliz polisi Leeds’deki evinde ailesi tarafından kan gölünün içinde ölü bulunan 2 yaşındaki Casey Mullan’ın katilini bulmak için seferber oldu. Boğularak öldürüldüğü bildirilen bebeğin cinsel tacize de uğradığı bildirildi.
Cinayetin işlenmesinden birkaç gün sonra gözaltına alınan 2 genç yapılan sorguların sonunda suçsuz olduklarına karar verilip serbest bırakılırken bebeğin amcası Michael Mullan’ın bebeğin katil zanlısı olarak tutuklandığı açıklandı.
Etrafındakiler tarafından çok sevildiği belirtilen bebeğin öldürülmesiyle yasa giren mahalle sakinleri Casey’nin evinin önüne çiçek ve oyuncaklar bıraktı. Milliyet Gazetesi–16.02.2007’

Anneler, babalar kirlenmiş bu dünyada hiçbir şeyin güvencesi yok. Bebeğinizi en yakınınıza bile emanet edemiyorsunuz. Nasıl olur? Bir amca, babasının kardeşi böyle bir kötülüğü nasıl yapar? Düşündükçe dehşete kapılıyorum. Düşündükçe kahroluyorum.

Bu amca nasıl bir insan?

Yıllar önce Zonguldak’ta sağlık ocağına doktora gitmiştim. O zamanlar hükümet tabipliği deniyordu. Bir kadın ve 16–17 yaşlarında genç bir kızla oturuyordu. Kadın genç kızın annesiymiş. Sıra beklerken sohbet etmeye başladık. Kadın çok üzgündü. Ben de ölümcül bir hastalığı var sanarak; “geçmiş olsun” dedim. Kadın başını iki yana salladı; “Yok, bu geçmiş olsunla geçecek bir şey değil. Çok şaşkınım, çok üzgünüm. Çözümsüz bir iş geldi başımıza. Kızım bu benim. Tecavüze uğramış.” Bu kez şaşkınlık bendeydi; “Anlayamadım. Bu genç kız mı? Çok üzüldüm” dedim. Kadın; “Üzülünmeyecek gibi değil ki, ne yapacağımı bilmiyorum. Oğlum, ağabeyi tecavüz etmiş. Doktora muayeneye geldik. İnanamıyorum. Şimdi ben ne yapmalıyım?” İlk kez böyle bir olayı duymuştum. Hiçbir şey söyleyemedim. Benim sıram gelmişti, doktora girdim, muayene oldum çıktım. Hala o kadın ve o genç kız gözlerimin önünden gitmez. Kadın nasıl bir çözüm buldu, bilmiyorum. O erkek kardeş vicdan azabı çekmez mi? Kız kardeşinin yaşamında büyük bir sarsıntı açtığı için…

Dünyanın her yerinde bu sapkın kişiler savunmasız insanlara hala zarar veriyor.

Aynen Fulya’da 13 yaşındaki kız çocuğuna tecavüz eden caniler gibi…

Toplumdaki bu kirlenmenin önüne nasıl geçilir? İnsanlara paylaşım, dostluk, sevgi nasıl öğretilir?

Haberin biri bitmeden diğeri düşüveriyor gazetelerin sayfaları arasına: “Kadın öğretmene asansörde pusu” Artık hiçbir yerde güvencesi yok insanların. Aynı apartmanda oturduğunuz insanları tanımıyorsunuz artık. Tanımadığınız için de size kimin kötülük yapacağını da fark edemiyorsunuz. Bu sizinle aynı kapıdan giren, aynı asansöre binen biri ya da sizin kanınızı taşıyan biri de olabiliyor.

Ben yine akıl tükenmiş diyorum…

Resim: Milliyet Gazetesi

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..