Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '07

 
Kategori
Meslekler
 

Kim demiş kadın araba yıkamaz diye

Kim demiş kadın araba yıkamaz diye
 

Polatlı, sosyo-kültürel yapısı göz önüne alındığında erkek egemen toplum yapısının baskın olduğu ilçeler arasında bulunuyor. Kadın çalışma oranının az olduğu ilçede, büyük mücadeleler ve sevgiyle kadınların hiç de alışık olmadığı bir sektöre yıllarını vermiş emekçi bir insan Semaniye Koşar. Kırk iki yaşındaki Koşar, yaklaşık 15 yıldır OTO yıkama işinde çalışıyor. İlk olarak 29 yaşında İzmir’de başladığı OTO yıkama işini, 1993 yılından beri Polatlı’da yapıyor Semaniye Koşar.

“Gül abla bana altın bilezik taktı”

Bu mesleği severek yaptığını üstüne basa basa söyleyen Koşar, İzmir’de tanıştığı, Gül Abla diye bahsettiği kişinin tavsiyesi ile bu mesleği seçtiğini belirtti. İzmir’de OTO yıkama ve halı yıkama işi yapan, özel bir şirkette mesleğe başlayan Semaniye Koşar, mesleğe adım attığı ilk yıllarda çekinceleri olduğunu, erkeklerin ağırlıkla çalıştığı bu sektörde kendisini kabullendirmek için çok mücadele ettiğini ifade etti. Üç çoçuk annesi Koşar, araba iç temizliği ile başlamış, daha sonra halı yıkama işine yönelerek kendisini mesleki anlamda geliştirmiş. Koşar, oto yıkama, halı yıkama işene girişmeden önce Polatlı’da bir fabrikada ve hastanede olmak üzere çeşitli işlerde çalıştığını ancak İzmir’de koluna taktığı altın bileziği bir türlü kolundan çıkartıp atamadığını belirtti.

“Bu işi severek yapıyorum”

Kadınların da erkeklerin yoğunlukla çalıştığı iş alanlarında iş yapabileceğini kanıtlayan ve hemcinslerine örnek teşkil eden Semaniye Koşar, “Polatlı’da başta bu işi yapmaya çekindim. Gözüm kapalı geldim. İlk başlarda kötü karşıladılar, laf söz ettiler dışardan görenler ama ben pes etmedim. Bırakmayı düşündüğüm zamanlar oldu.hep bir güç kalmamı söyledi. patronların çok destek oldular, onların sayesinde 15 yılımı dolduruyorum bu meslekte” şeklinde konuştu.

Koşar, Polatlı’da oto yıkama ve halı yıkama işinde çalışmaya başladıktan sonra, iş yerine gelen kadın müşteri sayısında artış olduğunun da altını çizdi. Yaz mevsimindeki kuraklık nedeni ile kendi işlerinde de su tasarrufu yapmaya çalıştıklarını belirten Koşar, ‘halılar temiz değil’ şikayetleri üzerine tasarruf yapmaktan vazgeçmek zorunda kaldıklarını da belirtti.

“Türkiye’de kadınların özgüveni yok”

Yaptığı iş ile evde boş boş oturan kadınlara örnek oluşturduğunu düşünen Semaniye Koşar, bir kadının eğer isterse namusuyla, her işi yaparak ekmeğini kazanacağını söyledi. Ailesinden ve yakın çevresinden aldığı tüm eleştirilere kulak tıkayan Koşar, “ ben güçlüyüm, üç çocuğum için ekmeği sıksam suyunu çıkarırım. Her şeyden önce insanım ve bir kadın isterse ayakkabı boyar yine parasını kazanır. Kadınlar önce özgüven sahibi olacak, insan olduğunu hatırlayacak” dedi.

Koşar sözlerine şöyle devam etti; “Bana İzmir’de Gül Abla şöyle demişti ‘sana bir altın bilezik veriyorum. Bunu başının üstünde taşı, bırakma, yılma sakın’ Ablamın sözünün tuttum ve halatımın sonuna kadar da bu mesleği yapmak istiyorum. Tek dileğim ardımda bir kadına bu işi öğretip, onu yetiştirip bu dünyadan göç etmek”

 
Toplam blog
: 44
: 1870
Kayıt tarihi
: 27.07.07
 
 

Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın-Yayın Bölümü mezunudur.        ..