Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '13

 
Kategori
TV Programları
 

Kim Milyoner olmak ister – ( 27/03/2013 ) ( Metin Halinde tüm Sorular ve tamamının Video Linki Dahil

Kim Milyoner olmak ister – ( 27/03/2013 ) ( Metin Halinde tüm Sorular ve tamamının Video Linki Dahil
 

Kim Milyoner Olmak İster yarışmasını önceden beri takip eden biriydim… Ama bu güne kadar hakkında hiç kalem sallamamıştım… Acaba böyle bir yarışma nasıl yazılabilir diye düşündüm ve kendimce küçük bir deneme yapmak istedim… Çünkü izlediğim ya da hayatıma bir şekilde aldığım şeyleri yazmaktan hoşlanıyorum… Böylesi bana daha samimi geliyor… Fikirlerime ister katılın istemezseniz katılmayın… Kimse sizi benimle ilgili şeyleri sevmeniz için zorlayamaz ama bu durum samimiyetimden şüphe etmenizi de gerektirmez…

Lafı uzatmayayım… Çoğu zaman takip ettiğim bir yarışmayı bakalım size bildiğim yoldan aktarabilecek miyim… İlginizi çekmeyi başarabilecek miyim… Hep birlikte göreceğiz dostlarım… Yarışmacı isimleri, Kenan Işık’ ın mimikleri filan artık rutine takılmış durumda… Oralara hiç girmiyorum… Bazı sorular ve onların cevapları üzerinden gidip, kendimce o günkü Kim Milyoner Olmak İster yarışmasının resmini çizmeye çalışacağım… Buyrun yazı soframa, haydi gönlünüz hoş ola…

Bugünkü ilk yarışmacımız doktora tarih öğrencisiydi… Ve bana göre başarıyla da yarıştı… Ama takılıp yarışmayı bıraktığı soruyu bildiğimi eklemek durumundayım… Yine de kutluyorum onu… Gelelim onun sorularına… İlk soru bir çiftin eski defterleri açmasının anlamını soruyordu yarışmacımıza… Tabiki bildim : ‘ eski sevgililer ‘ … Öteki soru eskiden saça jöle yerine sürülen şeyi soruyordu… Elbette ki cevap limon oldu… Diğer soru ‘ melul melul bakan ‘ hayvanı arıyordu ki o da bana kolay geldi ve cevabı kuzu diye yapıştırıverdim…

Sonraki soru mahalle maçlarında kazanılan 3 kornerin neye dönüştüğünü arıyordu ki, çokça 3 kornerden penaltı atmışlığım vardı ve cevap istemeden de olsa zihnimde hazırdı… Öbür soru ise kumaşın verev kesilmesinin anlamını soruyordu ve hiç alakam yoktu kumaşlarla… Yarışmacı da benim kafadan olacak seyircilere sordu son bir çare… Ve çapraz kesim cevabına yüksek bir oy oranı gelince, o da seçimini çapraz kesimden yana kullandı, haklı çıktı… Bir sonraki soru sesliydi ve Allah rahmet eylesin Metin Serezli’ nin sesi geldi ekrandan… Yattığı yer cennet mekanı olsun Metin Usta’ nın… İkimizde bildik sesin kime ait olduğunu, ki benim onunla röportaj yapmışlığım bile vardı… Bilmemek olmazdı, olamazdı…

Final yani 15 bin TL yi kazandıracak final sorusu edebiyattan seçilmişti ve okuduğum kitaplar arasında yer aldığı için bana zor gelmedi… Ama yarışmacı telefon jokerini kullanmayı tercih etti ve bu sayede bildi… Vasconcelos’ un Zeze’ yi anlattığı romandı sorunun konusu… Cevap ‘ Şeker Portakalı ‘ydı ve ikimiz de soruyu kazasız geçmiş olduk… Yarışmacının son sorusu ise Fenerbahçe hakkında geldi… Sarı lacivert öncesi renkleri olan sarı beyazın kökenini istedi yarışmacıdan… iki cevap hakkını kullanmasına rağmen papatyaları tahmin edemeyen yarışmacı elenmekten kurtulamadı… 15 bin Tl yi almış olması açısından başarılı saydım kendisini ve canı gönülden kutladım… Başarılarının devamını dilerim…

İkinci yarışmacımız psikoloji bölümü 3. sınıf öğrencisi bir bayandı… İlk soruları beklediğim gibi kolay oldu… Bardağın ağzına kadar dolu olması, kısmetinin taşması demekti… Koyunun etinden, sütünden ve sorunun cevabı olacak şekilde yününden faydalanılırdı… Ama bu soruyu bilemeyerek seyirci jokerine başvurdu ve bu engeli oylar sayesinde aştı… Diğer soru bağ bozumu mevsimini soruyordu, ki cevabı sonbahardı ve yarışmacı bu soruda da zorlandı… Soruyu ancak telefon jokeriyle geçmeyi başardı…

Ama diğer soruda o kadar şanslı değildi… İnsanın dilinin akıcı ve anlaşılır olmasını bilemedi… Sarih yerine Sükut diyerek ödül alamadan yarışmaya veda etti… itiraf etmeliyim ki benim için de zor bir soruydu bu ve bilmek için telefon jokerimi kullanabilirdim ancak… Neyse geçmiş olsun diyelim ve fazla uzatmayalım…

Sıradaki yarışmacımız hukuk öğrencisiydi… Onun da ilk soruları kolay yerlerden geldi… Temel ile Dursun her durumda fıkradan bahsedebilirlerdi… Gelinin ayakkabısının altına ismi yazılıp silinenlerin evlenileceğine inanılırdı… Şakalarla satış yapan dondurmacı daima maraş dondurması satmaktaydı… Elifi görse mertek sanan insanlar cahil diye anılırdı… Bu soruda joker hakkını kullanan yarışmacı seyirciler sayesinde yoluna devam edebildi… Öteki soru ve cevabı rum meyhanesinde tabak kırma adetinin bilinmesini istiyordu, ki yarışmacı bunu da kolay geçti…

Sonraki soru zordu ve telefon jokerine başvurdu kendisi… Papanın seçildiğini bacadan çıkan hangi renk dumanla anlayabileceğimizi sorguluyordu… O da ben de bilemedik soruyu… Allahtan telefon jokeri onu kurtarmayı başardı ve beyaz cevabıyla yoluna devam etti… Diğer soru olan 12 Mart belgeselinin bestecisi sorusunda da % 50 joker hakkını kullanıp Fahir Atakoğlu yanıtıyla yolculuğunu sürdüren yarışmacı böylece ilk para ödülünü elde etmeyi başardı…

Sonraki soru 36 metrelik rulo kağıda yazılan ‘ yolda 2 eserinin sahibi arıyordu ki, bu soru benim için de çok zor bir soruydu… yarışmacı kalan son joker hakkı olan çifte cevap ile Jack Kerouac ı bildi ve ödülünü 30 bin TL ye yükseltti… Ben Bukowski ile Kerouac arasında kalır önce bukowski der 2. cevabımda Jack’ i söyleyip yoluma devam ederdim… Neticede yanıtı yarışmacı içinde hayırlı bir son yarattı ve bir sonraki soruyu görme fırsatını yakaldı… Ama diğer soru çok daha zordu ve nargiledeki nargilin kökenini bilemedi, ki ben de cevabı bilmiyordum ve kazandığı 30 bin TL ile yarışmayı tamamlamış oldu… Bu arada sorunun da cevabı, unutmadan söyleyelim : hindistan ceviziydi…

Gecenin dördüncü yarışmacısı olarak bir güzel sanatlar öğrencisi bayan sahne aldı Kenan Işık karşısında… Klasikleşen ifademle kolay sorular eşliğinde başladı yarışma ama yarışmacı süreyi yetiştiremediği için onun adına süratli başlayan yarışma, başladığı gibi de hızlıca bitti… ‘ Ne dese beğenirsin ‘ sözünün hayret verici bir ifadenin karşılığı olduğunu yeterli sürede aktaramadı ve elendi… 5. yarışmacımız ise bir inşaat mühendisiydi ve o da malesef ilk soruyu bilemeyerek elendi… Soru ev sahibinin yemek yedikten sonra iki yumurta kırmasını öğrenmek istiyordu ama olmadı ve mühendis bey daha yerine yerleşmeden yarışmadan elendi gitti…

Gecenin 6. yarışmacısı da Antalya’ dan tıp öğrencisi bir beydi… Çok heyecanlıydı ve bu yüzden onun yarışmasının sonucunu daha en baştan çok merak ettim… İlk sorusu insanın misafir ağırlarken memnun olduğu için başının üstünde yeri olduğu cevabını arıyordu… Diğer soruda başını acemi berbere teslim eden kişinin pamuğu yanında taşıması geektiğini öğrenmek istiyordu…  Öbür soru sesli olup o sesin arıya ait olduğunu bilmesini bekliyordu… Öteki soru ise küçük salatılığın badem kelimesiyle anılmasını içeriyordu… İki jokerine mal olan bir cevaptı badem ve son anda yarışmada kalmayı başardı…

Ardından gelen sorular ise daha zordu ve geminin dişi bir ulaşım aracı olduğunu söylüyordu ona… Atarak da olsa soruyu bilmeyi başardı ve yarışmada kaldı… Sonraki soru ise www uzantısının world wide web yanıtını istiyordu kendisinden ve bunu da hızlıca bilerek geçti yarışmacımız… Ama ne yazık ki Emily Bronte ‘ nin yazdığı tek eser olan ‘ Uğultulu Tepeler'i  soran soruda takıldı ve jokerlei bittiği için tercihte bulunmadı… Riske girmeyen tıp öğrencimiz, 7500 Tl lik ödülü alarak yarışmayı bitirmiş oldu ve kendisi aynı zaman da gecenin son yarışmacısıydı…

İşte tüm yarışmayı, görüntülü olarak izlemenizi mümkün kılacak videosunun internet linki… Herkese keyifli seyirler dilerim efendim…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

http://www.hayatveinsan.com/kim-milyoner-olmak-ister-27032013/

...

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..