Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Kim Milyoner Olmak İster Yarışmasına katıldım ve sonuç!

Kim Milyoner Olmak İster Yarışmasına katıldım ve sonuç!
 

İşte Yarışma Sonrası Ben !!!


Kenan Işık çok beğenerek izlediğim,  takdir ettiğim bir insan.   Uzun zamandır    " Kim Milyoner Olmak İster "    yarışmasına katılmak istiyordum. Yarışmaya başvurdum,  davet edildim, mülakatlardan sonra yarışmaya hak kazandığım belirtildi.    Çok mutlu olmuştum  hayatımda ilk defa böylesine büyük bir şans kapımı çalmıştı.

"Zor" ya da "kolay " tamamen görecelidir,  çünkü bildiğimiz,  becerebildiğimiz  herşey  kolay, bilmediğimiz  ya da yapamadıklarımız da zor gelir.

Bir şeyi çok istemek acaba bana hayır getirmiyor mu?

Yarışmaya 500.000 kişi başvurmuş,  ben bu yarışmaya katılmaya hak kazandım,   bunu hayatımda çok önemli bir dönüm noktası,   sıkıntılarımdan kurtuluş  ,  borçların ödenmesi,  yapmak istediklerimi hayata geçirme fırsatı olarak gördüm.

Çok yoğun baskı ve stresleri aşarak  -  bunlar İstanbul'a gidip gelmeler , aynı gün hiç uyumadan, otobüsten inip sabah dersimi vermek üzere öğrencilerimle olmak.  Çok basit olan şeyleri aşırı zorlaştıran ve  zalimliği erdem ve yetenek olarak gören bir yetkilinin zulümlerini aşarak  :hiç dinlenemeden kendimi ATV stüdyolarında bulmaktı !

En son provalardan sonra yanımızda getirdiğimiz  yedek  iki giyisinden birine karar verildi.  Kırmızı bir elbise  ve içinde çok hızlı atan bir kalp;  makyaj ve saç taramasından  sonra .  ilk olarak   bana-  siz çıkıyorsunuz dediler.

Ben zaten normalde heyecanlı bir tip olduğum için,  artık bu yarışma programında nasıl olurum tahmin edersiniz

Yarışma başladı.  Kenan Işık ile sohbet hoştu bayağı.  Benim evli olup olmadığımı sordu, evde kaldığımı,   İngilizce öğretmeni olarak da  rafta kaldığımı söyledim.  Neden evlenmediğimi sordu, ben de   Ankara'dan hayranlarının selamını onlara öpücük gönderip  , el sallamasını rica ettim....

El salladı Ankara'ya !!!

Yarışma başladı,  benim sesim bir keçi yavrusunu andırıyor,   heyecandan titriyordu. Aslında heyecan kontrolü şart . Sorular geldi,   baraj sorusuna geldim  15000 TL 'ya  yalnızca bir soru kalmıştıı.

Soru PTT'nin açılımı nedir?   Ben aslında iyice düşünmeliydim   ama sazanca   atladım   ve" Posta. Telefon, Telgraf"  dedim ve ne yazık ki kırmızı yandı,  yeşil " Posta ve Telgraf  Teşkilati demek olduğunu belirtti..

Kulaklarım uğuldadı,  üzüldüm,  kalbim zaten aşırı atmaktan beni yormuşken bir de paramparça olarak canımı yaktı.

Anladım ki eğer kısmetiniz değilse hiçbir şey mümkün olmuyor.  Eğer kısmet değilse su içinde ıslanmıyor insan.

1000 Tl sembolik çekimle diğer yarışmacıların yanına gittim ; barajı aşan bir beyefendinin kıkırdamaları ,   kahkahaları,    -" bu parayı biz bugün yeriz" muhabbeti beni daha fazla incitti,  insanın ne  kadar yaşadığı değil,  yaşamdan neler öğrendiği,   ne kazandığı önemlidir.  Adam yetmiş yaşı

geçmiş  ama  üç kuruş için ergenlik çağının kontrolsüzlüğü içinde kendisini sergilemekte...

İnsanları terbiye edemez, değiştiremezsiniz ama düşünceleriniz i değiştirebilirsiniz.

Ben çok üzgünüm ama bu deneyimden alacağım ders beni  derinleştirecek, daha detaylı düşünüp, çok boyutlu algılamamı sağlayacak diye düşünüyorum

Para yaşamı kolaylaştıran, yapmak istediğimiz bir çok şey için gerekli ama benim için     önemli olan böyle bir yarışmada başarılı olmaktı, demek ki abartılı bir istekti, herşeyi oluruna

bırakmak,  büyütmeden, daha sakin hayatı akışına bırakmak gerektiğini, önceden yorumsuz kalmayı, civcivler çıkmadan onları saymamayı  öğrendim...

Bu hayalkırıklığım en çok çok basit bir soruda elenmek ve istediğim miktar parayı alamamaktan kaynaklandı.

PTT yaktı beni !!!

Kaç kere PTT'den para gönderdim, keşke açılımını iyice öğrenseydim. Kime sorduysam

Posta,Telefon,Telgraf dedi işin garibi !!!

Posta ve Telgraf Teşkilatı benim mevcut tüm teşkilatımı yıktı, ama hayat devam ediyor , hayatın olduğu heryerde de umut var.

Bu yazıyı bu yarışmanın birincisi olarak yazmayı,  alacağım parayla ,  hayata geçirmek istediğim projeleri gerçekleştirerek bunlardan bahsetmeyi çok ama çok isterdim;  lakin gerçek bu.

Geriye kalan  kırıkları toplamak, yeniden umut kapılarının açılacağına inanmak ve en önemlisi yaşadığımız herşeyin yaşamı deneyimlemek olduğunu hatırlamak.

Yarışmaya başvurmak isteyen herkes benimle iletişim kurabilir.Şimdiden  yarışmaya katılma hakkına sahip olanlara deneyimlerimi zevkle aktararak  başarılar dilerim..

Asla vazgeçmemeliyiz  !!!

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..