Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '13

 
Kategori
Güncel
 

Kim ne derse desin, her şey siyaset için

Kim ne derse desin, her şey siyaset için
 

resim net'den alıntı


Ak Parti ve Fethullahçı’ların kavgası, Karagöz ile Hacivat kavgasına döndü, ipler ise birilerinin elinde oynatıp duruyorlar ve kıs kıs gülüyorlar. Ben kendimi bildim bileli, bu yaşa geleli Karagöz ve Hacivat’ların çok versiyonunu gördüm. İyisini de, kötüsünü de, hepsinin dediği her şey ülke için, her şey siyaset için. Hepsi doğruyu kendisinin yaptığını iddia etti, ülke için, insanlık için çalıştığını iddia etti ama en doğruyu bana göre Allah bilir, hiçbir şey göründüğü gibi değildir. Önemli olan eylemleri yapanların içi rahat mı? Vicdan huzurları var mı? Ne mutlu vicdanı rahat olana!

Bazen düşünüyorum, evrende bakıldığı zaman tespih tanesi gibi görülen dünyamız, içinde yaşadığımız zaman bize çok büyük görünüyor. Dünya sorunları bitmiyor, savaşlar bitmiyor, oysa evrenle kıyasladığımızda dünyamızı, ne gücün, ne paranın ehemmiyeti kalıyor insan nazarında. Kendi adıma, hiçbir şeyin kalıcı olmadığını fark ediyorum.

Ajda Pekkan’ın bir şarkısı var “Kim ne derse desin, aşk için, önce hoş sonra boş gelir”. Ben bu sözleri,  güç ve para için “Güç ve para anlayana önce hoş, sonra boş gelir” diyorum.

Sıradan bir vatandaş olarak benim içim yanıyor olaylara, sanki ciğerimden bir parça koparılıyor. Aslında yazılması gereken, söylenmesi gereken o kadar çok söz var ki. Ben bunu tercih etmiyorum, zira kahrediyorum, susuyorum, konuşmuyorum ve yazmıyorum, müzik dinlemek istiyorum. Sakinleşmek için derin bir nefes alıyorum sonra Orson Wells dinliyorum. Şarkısının ismi “I know what it is to be young”.

Daha sonra Oscar Harris’den “Alta Gracia”dinliyorum.   Daha bitmedi Adamo’dan Tombe La Neige ve “ Her yerde kar var” şarkısını dinliyorum. Ne kadar iyi geliyor, tavsiye ediyorum.

Müzik dinlerken de yazımı yazıyorum. Bu arada ilk şiir yazmaya başladığımda yine moral bozan günler için yazdığım bir şiir aklıma geliyor. İsmi “Feryat figan” bunu tekrar sayfama yazmak istiyorum.  Zira bu yapılan kavgayı çok şiddetli buluyorum, öyle bir kavga ki bu, yumuşak davranıp, iyimser olmaya çalışanın altta kalacağı, acımasızca yok edileceği bir kavga olarak görüyorum dışarıdan seyreden biri olarak.

Yazımı bitirip, mutfağa eşimle, oğlumun çok sevdiği paça çorbasını pişirmeye gidiyorum. 

Her şey gönlünüzce olsun.

**Feryat figan*

Kılıçlar çekilmiş, ortalık feryat figan

Fatihalar okunmuş millet toz duman

Aziz ömürler duman duman

Sızlanmalar, göğe aman

Kervan bekçisi uyur mu uyur

Topraklar, mallar, dumur mu dumur

Yetim malına tamah eden

Cehenneme merdiven dayayan

Şeytana Yasin okutan

Akıl kendinden geçmiş el aman.

Sibel Koçarslan

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..