Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '09

 
Kategori
İzmir
 

Kim satar bu bandanayı?

Kim satar bu bandanayı?
 


Resmen kabusum oldu mevzu. Haftalardır, başıma takacak bir bandana arıyorum koca İzmir’de, bulamadım iyi mi? Blog bile yazamıyorum kaç gündür, başıma geçen güneşten devreler yandı, servis dışı oldu hepsi. Çıkmıyor yazı mazı.


Bu yaz, normalden daha fazla bir şekilde; güneşe karşı hassasiyetim hasıl oldu. Özellikle de yüz ve alın bölgemde. Hafiften açılmaya başlayan saçlarımın ön kısmındaki saç bitim noktalarında, bu durum epeyce bir rahatsızlık vermeye başladı.


E biz de ayıptır söylemesi; deniz, gezi, olta balıkçılığı, seyahat tutkunuyuz. Güneşle pek bir barışık ve muhabbetliyiz. Hal böyle olunca; yüzerken alnımı ve saç diplerimi, gezerken-tozarken de şapkadan farklı olarak ensemi de korusun diye bandana kullanmaya karar verdim.


Ama bir bandana satın alabilmek ne mümkün memlekette? Yok. Bakmadığım pazar tezgahı, sormadığım mağaza, market, alışveriş merkezi, içine girip-çıkmadığım sosyetik butik, markalı outlet kalmadı, Allah sizi inandırsın.


“<ı>Sizde bandana bulunur mu?” diye sorduğum insanların yüzüme tuhaf tuhaf bakmaları ise işin komik yanı. Sanki şırdan tuzlama, işkembe çorbası sipariş ediyorum kendilerine. Bu kadar abes yani sorum, tavırlarına bakacak olursanız.


Bir tanesi “<ı>var” dedi sevindim. İşkence bitiyor diye geçirdim aklımdan. Bir de baktım bayanların saçlarını toplamak için kullandıkları bant şeklindeki şerit kumaş parçalarını gösteriyor bana. Aklınıza gelebilecek tüm pastel tonlarda.


“<ı>Ben bunu nereme takacağım Hanımefendi?” dedim tezgahtar kıza.


“<ı>A ben size olacağını düşünmemiştim, kusura bakmayın” dedi sırıtarak.


Fesüphanallah!


Geçen cumartesi, Foça merkezde cicili-bicili bir butik dikkatimi çekti. Rock-metal gruplarının baskılarının olduğu tişörtler satılıyor, tül şifonlar uçuşuyordu. Dükkanın önünde oturan cicili-bicili kıza, klasik sorumu sordum:


“<ı>Sizde bandana bulunur mu acaba?


“<ı>Var ama baya renkli, çiçekli, böcekli şeyler Beyefendi. İsterseniz bir bakın ama...


“<ı>Olsun bakacağım” dedim. Ne bulursam alacağım artık, kafayı yemek üzereyim yoksa.


Ama inanın; cidden alacağım, alsam da kafama takıp kullanacağım cinsten değildi gösterdikleri. Kelebekler, uğur böcekleri, kalpli donlar falan...


Askeri malzemeler satan bir dükkana bile girdim. Buldum da. Ama üzerinde “<ı>Foça Komando Okulu” nakışı işlenmiş arma vardı. Almadım. Komandoluk kim, biz kimiz yahu.


Velhasıl, yaz başından beri; güneşin kızarttığı, yakıp, kavurduğu kafama saracak bir bandana bulamadım dostlar. Yahu bu işin aslını, astarını, yerini, yurdunu bilen varsa insaniyet namına bir haber varsın, bir yardımcı olsun Allahaşkınıza.


Bu memlekette, kim satar bu bandanayı?



Erkekler Çıkarmak İçin; Kadınlar Giymek İçin Para Verir

Bu Yaz Moda: Beyaz Jean Çılgınlığı

Çizmeli Kadınlar Kulübü

Avrupa Hazır Giyiminin Kuzey-Güney Savaşları

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..