Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '08

 
Kategori
Blog
 

Kimdir, kimdir, kimdir O?

Kimdir, kimdir, kimdir O?
 

***İşte bakın ipucu burada...****


Ooooo!...
İğne miğne ucu düğme,
Filfillice kuşdilince,
Horoz öttü, tavuk tepti,
Bülbül kızı selam etti,
Selamına dua etti,
Al çık, bal çık,
Sana dedim sen çık!...

Sevgili Alev Hanım, aklına nereden geldiyse beni arayarak çıktı yola. Kendisine ilham vermiş olmam benim için gurur vesilesi, bir de hayalindeki beni anlatan resim koymuştu yazıya, (gerçi ben o kadar albenili değilim.)
İlk kez okuduğumda bilgiler tanıdık geldi, aynen ben dedim, sonlara doğru yazı çatallandı, yol ayrımı oldu, bir de yorumlara bakınca, ne alaka, dedim. Üst üste birkaç yorum yazdım, sorular kolaydı sanırım, ayağımızı alıştırmak için oyuna, birçok arkadaşım doğru cevap vermişti.

Sonra sorular zorlaştı, ÖSS soruları ile yarıştı :)) Oyun iyi giderken bir yerde takıldı, ne olduğunu anlayamadık. Sonra oybirliği ile yeniden başlatıldı. Kurallar konuldu, geri alındı, en son Sevgili MuDo'nun önerisiyle o sayfanın link numarasındaki sayıların toplamı olan rakam ebeyi belirlesin denildi. O da ben oldum işte.

****
İki kardeşim olsa
Biri ay, biri yıldız
Biri oğlan biri kız.
Allı ballı kiraz
Bana gel biraz,
Kiraz vakti geçti,
Eşim seni seçti.
Oyunun başı,
Şu çeşmeden su taşı
Çeşmenin dibi delik
Bana geldi ebelik...

İçime de doğmuştu sanki, bu kez ebe olacağım. Sevgili Tijhal topu bana attı, tam da derbi öncesi sarı-lacivert güzel bir top geldi kucağıma...Ben o topu kimseye vermeye kıyamam ama oyunun devam etmesi için atacağım mecburen:))

Armudu kestim,
Tavana astım,
Şıp dedi düştü,
Kargalar uçtu...( Bu bizim KARGA değil..)

****

Biz öğretmenlere müfettişler tarafından yazılı sorularınızı çok sorulu, kısa cevaplı hazırlayın telkininde bulunulur. Ben de yönetmeliklere uygun olarak hazırlayacağım sorularımı.

Bir kişi değil aradığım, aklınızda bulunsun!

Hem pirince, petrole, ekmeğe zam geldi, bizim oyuna da %100 zam gelmiş, çok mu?

*****
Efendimmmm... şimdi gelelim aradığım kişilere: Aslında tek bir konuda ortak özellikleri var, pek benzemiyorlar.

Biri hemcinsim, biri karşıdan.
Elleri boş gelmez çarşıdan.
Biri seslenir Kuzey'den
Diğeri de Güney'den.

5+2 = 7,
MuDo'nun Matematik sevdası bana da geçti.
Nedir bu işlem, diye sormayın,
Kafanızı boşa yormayın!

Dereleri ile ünlü ilimizden,
Bazen hırçın, bazen hüzünlü bakar.
Kafasını bozmayın sakın,
Taktı mı fena takar...

Sivas ellerinde sazı çalınmış 60'lı yıllarda,
Çamlıbeller bölük bölük bölünmüş sonra,
14 yıl önce göçmen kuşlar gibi
Güney'e yerleşmiş arkadaş.
Dünyalar güzeli bir kızı var.

Birinin adı, diğerinin soyadı.
İşte tek ortak nokta bu.
Benim son yazımın konusu
Kuzeylinin ilk yazısının konusu...

Biri rumuz kullanıyor, diğeri adını ters yüz etmiş.
Birinin işi iletişimle ilgili
Diğerininki turizm sektöründe.
Yaşları birbirine yakın.
Biri Gündelik Yaşam kategorisinde, diğeri Kültür-Sanat.
Ama her konuda güzel yazarlar: Politika, doğal hayat,
Mizah, spor, alış-veriş, moda,
Üstelik ikisi de çevreci,
Hak geçmesin, dedim derbi öncesi,

Biri fanatik cimbomlu, biri Fenerliiii....

Kolay geldi sorularım, değil mi?

Ebe olmak için iki ismi de vermeniz gerekli...

Haydi bakalım, tık tıklar başlasın! Hepinize bol şanslar! /. doğru cevap olacak yeni ebe, bakalım kime diyeceğiz sobee!....


*****
Resim alıntıdır:
http://img105.imageshack.us/img105/7089/ocuklaraksenyldzlarcanshl5.jpg

Tekerlemeler, Ev ve Sınıf Etkinlikleri Ansiklopedisi- Mehmet Vural

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..