Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '10

 
Kategori
Mizah
 

Kimdir bu?

Kimdir bu?
 

Bir gurbetçinin biyografisini yazmak için Fransa'ya davet edilmiştim.
Yemekten sonra bir Türk kahvesine gittik. Dediler:
'-Birisi gelmiş, piyanoyu konuşturuyormuş. Nereli olduğunu bilen dinleyicilere Moulin Rouge'a bir çift davetiye verilecekmiş piyanistin büyük konserini izlemesi için.'

Moulin Rouge(Kırmızı Değirmen) . Romanlarda sık sık adı geçen yer. Ve yer bulmak imkansız adeta.

Beş arkadaş gittik.

Gerçekten muhteşem bir piyanist.

Konser sonu dakikalarca alkıştan sonra sunucu, sanatkarı göstererek:
'- Qui est qui? ' (Kimdir bu?)

Kimsede çıt yok. Ben, ayağa kalkıp, elimi kaldırdım. Bütün başlar, sanatkarın da başı bana çevrildi.

'- İl est Turc et il vivr in Turkei in Karadeniz! '(O Türktür ve Türkiye'de Karadeniz'de yaşar!)

Herkes sustu.
Sanatkar sahneden atlayıp, koşa koşa yanıma geldi ve boynuma sarılarak:

'- Ah hemşeruum, nasul da pilmuşsun Karadenuzlu olduğumii? '

Dedim:

'- Sandalyeniz piyanoya uzak konulmuştu ve siz piyanoya erişemiyordunuz.'

'- Eeeeeeeeee? ' dedi, gülümsemesi kaybolmadan, iri iri açılmış gözleriyle bakarak.

'- Eyisi; siz sandalyeyi piyanoya yaklaştırmayıp, piyanoyu kendinize çektiniz.'

Alkışladı beni sahneye dönerken ve iki kişilik Kırmızı Değirmen bileti cebimdeydi.

Yüksel Önaçan

 
Toplam blog
: 119
: 629
Kayıt tarihi
: 01.10.08
 
 

Eğitimci- Gazeteci-Yazar İlköğrenimini Emirdağ'da, ortaöğrenimini Bolvadin, Eskişehir, Afyon'da..