Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '08

 
Kategori
Güncel
 

Kimdir bu genç siviller?

Kimdir bu genç siviller?
 

Can Ataklı geçen günler de "Genç Siviller", "Yeni akım şeriatçılar" demiş; Tuğçe Baran ise cevap yazmış; "Genç Siviller hakkında zorunlu açıklama" başlığı altında;" Genç Siviller için bunu söylemek saçmalığın daniskasıdır"..."Saf ve temiz bir demokrasi anlayışları var." demiş, bence de.

" İçerde Eylem Var" kitaplarının Ankara tanıtımlarında, fiilen tanışmıştım onlarla, öncesinde 10. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresinde sunumlarını izlemiştim, ODTÜ'de. Bildiğiniz gibi kitaplarının blogta tanıtımını da yaptım..

Kitap tanıtımlarına, Şükran'la gitmiştik orada tanıdım Ceren ve Yıldıray'ı iki Genç Sivil. Bence parlak bir ışık, enerji ve umut yayıyorlardı, samimi ve bilge idiler..

Ah gençliğim! diye geçmişti içimden; o gün, özendim onlara, onların yaşlarında onların gördüklerini görebilseydik keşke dedim; çocuklarım için, onlar için, ki, uğraşmayacaklardı bugün uğraştıkları akıl almaz karanlıkla belki..

Sevindim, gelecek için daha bi umutlandım; kaygılandım, dilerim bizim neslin başına gelenler onların başına gelmez, her şeye rağmen bu ülkede iyi gelişmeler olacak, olmalı.

Neden biz böyle şeyler dilemek zorunda kaldığımız bir ülkeye mahkumuz hala.. Sanırım dönüp kendimize bakmalıyız.

Şükran'da enerjilerine hayran kalmıştı "İndigo Çocuklar" dedi onlar için. Bizim çocuklarımız da kristal çocuklarmış... Biz neden X kuşağıyız kuşak atlamak neden yok, hikayede...

Genç Siviller hiç bir takısı olmadan saf demokrat; muhtıraların karşısında, savaşın karşısında, onlar durdular onlar üç maymunu oynamadan doğrudan demokrasiyi talep ediyorlar, ahlaki bir tutumları var, özgürlüğü kategorilere ayırmadan savunuyorlar. Onları sık sık demokrasi barış ve özgürlük derken duyacağız, duyduk...

Siyaseti okuduğunu sananlar dönüp bir algılarına baksınlar; Genç Siviller "asıl" iktidarla uğraşıyor, uğraştığı iktidar odaklarından birisi de Akp yani Akp'lide değiller.

Birbirimizin seslerini duyacağız farklı farklı nesiller, bu engellenemeyecek. Yıldıray'ın dediği gibi zencilerin birbirlerini keşfetmesinden korkuyorlar, ancak durumları umutsuz.

"Karanlıkta ıslık çalma misali sesimizin dışsallaşması içimizdeki yalnızlığa çaredir"

Meraklısı için:

http://www.gencsiviller.net/

Tuğçe baran yazısı; Genç Siviller hakkında zorunlu açıklama
http://w10.gazetevatan.com/root.vatan?exec=yazardetay&sid=&Newsid=169041&Categoryid=4&wid=6

Ferhat Kentel: Türk Solunun kendine benzemeyenle bitmeyen derdi ve Genç Siviller http://www.kuyerel.com/modules/AMS/article.php?storyid=794

İndigo Çocuklar
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=60374

 
Toplam blog
: 444
: 1284
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

MB zengin kültürel bir eksen; düşüncelerimizin buluştuğu, tartıştığımız, birbirimizi etkilediğimi..