Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '12

 
Kategori
Mizah
Okunma Sayısı
480
 

Kimi aradın sen bacım?

İnternet ilginç birşey. Kullanım kılavuzu ile gelmiyor. Ama doğuştan meraklı Türk insanının hayatında büyük bir boşluğu doldurduğu kesin. Benim güzel insanlarım bilgisayarın önüne oturduğunda öyle kelimelerle arama yapıyor ki, dumura uğramamak işten bile değil. Kah Google canlı birşeymiş gibi konuşma kıvamında sorular soruyor Kah Türkçe’nin arasına İngilizce serpiştirerek, kafa göz yara yara lenguiç bilgisini döktürüyor. İmla kurallarına hiç girmeyeyim. İşin içinden çıkamayız.

İşte bu aramalar sırasında bazılarının yolu, nedense, benim bloga düşmüş. Bilemiyorum yazdıkları anahtar kelimeler sonucu ulaştıkları sayfadan memnun kaldılar mı? Ancak onların meraklı kelimelerinin beni mutlu ettiği kesin. İşte bloguma gelen anahtar kelimelerden sizler için seçtiklerim…neyi aradin

  1. Evliyim mutluyum umutluyum - Ha şöyle. Ama bence Google’a yazmak yetmez. Mutluluğunuzu cihana duyurmak için daha yaratıcı yollar da var. Misal, pencereyi açıp bağırın. Mahalledeki ağaçlara kazıyın. Araba plakanıza yazdırın. Ne bileyim…
  2. Çoçuk uyuyor - Şşşt! Bizim çoçuk da uyuyor. Ses etme.
  3. Çocuk odası kaydırmaz - Salon sündürmez, mutfak güldürmez, banyo öldürmez. Günlük akıl-fikir dağıtımını yaptık. Hadi bakayım herkes evine. Naş naş…
  4. Bebeğin damağında dişe benzer - Hüsnüüü! Koş, gel bir dakika. Bebeğin damağında dişe benzer bişi var. – Uğraştırma Cavidan akşam-akşam beni. Şurada ayağımı uzatmış gazete okuyorum. Ne arıyorsan, Google’a yaz çıkar. – Ay haklısın Hüsnoş, dur bakayım: be-be-ğin da-ma-ğında di-şe- ben-zer… Yorulma Cavidan, Diştir o diş. Damakta başka şey olmaz.
  5. 1 portion bulgur pilavı tavuklu - Bana da 1 portion (İngilizceni seveyim) pilav üstü kuru. Ha! Yanına da ayran. Ama açık ayran olmasın. Mümkünse kutuda olsun.
  6. Bebek için at – mı bakıyorsunuz? Tam yerine  geldiniz. Arap var, İngiliz var. “Maddi  durumum kısıtlı.” diyorsanız,  midilli var. Ayrıca üç adet at alana bir adet seyis de bedava. Hizmete gel. Bunu da hiçbir bebek blogu yapmaz, ona göre!
  7. Sosyal psikolojide kırmızı düğme - Peki. Google öyle uygun görüp sizi buraya getirdiyse, benim de blog tanımını değiştirmemin zamanı gelmiş. Fikir çok ham, ama, başlangıç olarak şöyle birşey düşünüyorum: “BebekveBen – Bebek/çocuk bakımı, ebeveynlik, hamilelik, ha bir de sosyal psikolojide kırmızı düğme.” Şimdilik böyle kullanalım. Daha sonra sizin yaratıcı aramalarınızdan feyz alarak çeşitlendiririm. Oldu mu?
  8. İngilizcede hayvanlarda cluck cluck - Türkçe’de  hayvanlarda vak vak
  9. Makina blogspot örğüler – Elişi WordPress dağnteller?
  10. Odada giyilebilen terlik – Allah, Allah! ODADA giyilen terlik mi? O nasıl bişey ya. E ama haklısın. Bunun havuzda giyileni var, sonra ne bileyim hamamda giyileni var, plajda giyileni var. Değil mi efendim? Doğru düzgün isim vermiyorlar biz de böyle tereddütte kalıyoruz. Bundan böyle bizim terlik olarak bildiğimiz kafa karıştırıcı terim yerine “odada giyilebilen terlik” tabirini kullanacağız. Bakınız günlük hayatta hiç de sakil durmuyor: “Kız Buse! odada giyilebilen terliğin ters dönmüş. İşlerin ters gider. Hemen düzelt onu.”, “O ödev yarım saat içinde bitmezse, odada giyilebilen terlik geliyor kafana! Orçun”, “Simge evladım, misafirlerimize odada giyilebilen terlikten ver hemen. Aman hamamda giyilen terlikten olmasın. Misafirlerimize yanlış mesaj vermek istemeyiz değil mi?”
  11. Omuzdan örme - Aman be! Omuzdan örme, bacaktan dikme, koldan dantelleme. E ne yapacağız biz? Sıkılıyoruz evde. (Google’a “sıkılıyoruz evde” yazın.)
  12. Benİm annem anne yarisi - Benim annem “anne yarısı” falan değil. Tamamı, sizin deyişinizle “anne tamı”. Ben ona kısaca “anne” diyorum. Haa! Bir de teyzem var. Teyzemse “anne yarısı”. Size belki garip gelecek şimdi, ama, bizim evde böyle.
  13. Evde yapılacak aktiviteler - Tam yerine geldiniz, bu konuda uzman sayılırım. Anlatayım. efendim: Öncelikle evde OTURABİLİRSİNİZ. (Biri sizi telefonla arayıp “Ne yapıyorsun?” diye sorduğunda, “Hiiiç, oturuyorum, sen ne yapıyorsun” deme durumu…) Oturmaktan yorulunca, kendinizi oturduğunuz yerde hafifçe kaydırırsanız, yeni bir aktiviteye geçiyorsunuz. Biz buna UZANMAK diyoruz. Yalnız çok uzanmak bazılarına batar. (“Keremcan, bütün gün o koltukta pineklemekten sıkılmadın mı? Bari geç de yatağa yat.” durumu…) O zaman anneyi kızdırmaktansa, YATAK ODASINA YAYLANMA AKTİVİTESİ en hayırlısıdır. İşte bu konuya yabancı olanlar için evde yapılacak aktivitelerden bir bukle. Siz şimdi bu aktiviteleri bi yapıp gelin. Memnun kalırsanız bende daha ne aktiviteler var.
  14. DoĞdu Çocuk – Cihangir!!! İçim şişti. Valla, ne kaygısız adamsın. Doğdu çocuk! diyorum. Baba oldun. Bi kalk şu koltuktan artık. Yüzüne bi su çarp ya!
  15. Bebek karnımda oturuyor - Evet. Daha bir 9 ay 10 gün kadar oturacak. Biz tıpta buna “hamilelik” diyoruz.

İlham veren Alışveriş Danışmanı‘na teşekkürler…

Sevgiler,
Tanla
Diger yazilarim için>> http://www.bebekveben.com
Facebook>> Bebek ve Ben http://www.facebook.com/pages/Bebek-ve-Ben/156814961053785
Twitter>> Bebek_ve_Ben http://twitter.com/Bebek_ve_Ben
 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 143
Toplam yorum
: 33
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 7243
Kayıt tarihi
: 19.09.11
 
 

Merhabalar! Adım Tanla. Dijital tasarımcıyım. Eşim Kuzey ve küçük oğlum Can'la beraber dünyayı ke..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster