Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Kimi belgeler nerede bedava?

Kimi belgeler nerede bedava?
 

BUNUNDA BİR İKAMET BELGESİNE İHTİYACI VAR.


Bunları biliyor muydunuz?

Neyi dediğinizi görür gibi oluyorum?

Sizi biraz daha meraklandırıp, sonra açıklamayı düşünüyorum.

Geçenlerde bankaların isteği üzerine ikametgâh ilmühaberi almak için mahalle Muhtarlığına gittim.

Mahalle muhtarı yeni seçilmenin de verdiği hırs ve azimle, benden önceki vatandaşın istediği ikametgâh ilmühaberini büyük bir istek ve arzu ile bilgisayarından çıkartıp, müşteri (pardon vatandaştan) den 2.50 TL parayı bir güzel cebe indirdi.

Vatandaş güya bilinçli!

Muhtar bu parayı neye dayanarak alıyorsunuz? diye sordu.

Muhtar hemen İl Özel İdaresinin muhtarlara yönelik, mühür ve imza parası miktarlarını gösterir tebliğini göstererek, kanuni(!) dayanağını açıkladı.

Bende en az üç belge alacağım için, cebimden çıkacak parayı düşününce, almaktan vaz geçip, günlük yürüyüş güzergâhımın üstündeki Nüfus Müdürlüğünden almak üzere, muhtarlıktan ayrıldım.

Ertesi günü Nüfus Müdürlüğüne uğrayıp, muhtarlıktaki kadar bile beklemeden ve ücretsiz ikamet belgelerimi aldım. Hatta aldığım her belgenin ikişer tane fotokopisini çektirip, onları da tastiklettim.

Netice itibarı ile muhtarlığa vermem gereken 22.50 TL parayı vermeyip, 60Krş.a 9 adet ikamet belgesi çıkartmış oldum.

Eğer böyle bir uygulamayı bilmiyorsanız, muhtara parayı bayılırsınız.

Bu olay sonrası çevremdeki insanları bir yokladım. Kimsenin resmi işlemlerdeki kolaylıklardan haberi yok.

Oysa devlet dairelerinde ücretsiz olan, ancak noterde ve muhtarlıklarda paralı olarak alınan belgelerin başında muvafakatname, dernek defterlerini tasdiklettirme işlemi, kira sözleşmesi ve tapu evrakları geliyor.

Örneğin; yurtdışına 18 yaşından küçük çocuğuyla seyahate çıkacakların eşinden 'çocuğu için veliden izin alınmıştır' anlamı taşıyan 'muvafakatname' alması gerekiyor.

Bu işlemin değeri noterde 40-50 TL. Bu belge, emniyet müdürlüklerinde ise ücretsiz!

Bir diğer konu: Sivil toplum kuruluşları ve derneklerin, faaliyetlerini not aldıkları defterlerini resmi nitelik kazandırmak için tasdik ettirmesi gerekiyor. Ancak birçok kuruluş, bu defterlerin il dernekler müdürlüğünde ücretsiz tasdik ettirildiğinden haberi olmadığı için notere giderek gereksiz masraf ediyor.

Ülkemizde pek çok kişiyi ilgilendiren önemli bir konu da; Kiracı ve mülk sahibi arasında düzenlenen kira sözleşmeleri

Kira sözleşmelerini notere tasdik ettirmek veya iki kişi arasında düzenleyip, şahitlendirmek; hukuki anlamda hiçbir şeyi değiştirmiyor. Yani; aynı hukuki geçerliliğe sahip!

Bunun yanı sıra, Tapu sözleşmeleri için de aynı durum geçerli.

Bu konuda kendilerine görev biçen Tüketici dernekleri ise devletin bu işlemlerle ilgili vatandaşı bilgilendirmediğinden yakınıyor.

Oysa o kadar çok Tüketici Derneğimiz var ki…

Her gün, her biri bir kanalda, sırf kendilerinin reklâmını yapıyor.

Oysa o reklâmların arasına, bu konuları da sıkıştırabilirler!

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..