Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '09

 
Kategori
Deneme
 

Kimilerin en büyük "aşkı"dır ….Yazmak

Kimilerin en büyük "aşkı"dır ….Yazmak
 

” ya okunacak şeyler yapın ya da okunmaya değer şeyler yazın"


Yazmak kimi için hobi kimileri için bir görevdir. Yazmalıdır, anlatmalıdır insanlara duyduklarını gördüklerini düşüncelerini yaşadıklarını.

Yazmak bazen bastırılmış duyguların kelimelere dökülmesidir. Kimi acıyı, gözyaşını, mutluluğu, aşkı elle alırken kimileri ise isyanları, haksızlığı, zulümleri, yanlışları dile getiri kalemiyle. Çok uzaklarda, aslında bir o kadar da yakın olan yaşanılmış olayları. Gerçekleriyle ve tarafsızca yazmaktır. Yazmışlar yazarlarımız düşünce özgürlüğünün kanunlarda varolduğu ama gerçekte olmadığı dönemlerde yazmışlardır Nazım Hikmet gibi hasret kaldığı memleketine ve biricik aşkı Piraye’sine olan aşkını şiirlere dökerek bazen ise zamanında toplumsal ve ahlakı değerlere ters düşen Oscar Wılder gibi içinde ve asıl olması gerektiği gibi yazmışlardır. Uğuruna hapislerde çürümüşlerdir kimi ise aydınlarımız faili meçhul cinayetlere kurban gitmiştir, yazıları uğuruna.

Belki yazmak bu dur uğuruna ölebilecek kadar uğuruna ömür çürütecek kadar. Belki bu dur kimsenin bizi duymadığı an sessimizi duyurmanın tek yoludur.

Yazıyorum seni gökyüzüne

Yazıyorum seni çiçeklere

Yazıyorum seni kimsenin göremeyeceği kalbime

Yazıyorum seni umutlarıma, hayalerime

Yazıyorum seni sensiz yaşayacağım zamanıma

Yazıyorum yaşamak isteyip de yaşayamadıklarımızı

Yazıyorum seni benden gittiğin günü

Yazıyorum imkansız aşkımızı…gibi şiirlere dökülür mısralarda dizelerde yer alır…

Simitçinin duygularını anlatmak, bir işçinin o gün işlerinin yolunda gidip iyi bir işi tutup kazandığıyla evine birkaç şey götürmesinin duygularını okursun , okul çıkışı evine birkaç lirada olsa katkı sağlamak isteyen çocuğu, bir telaşla koşan adamın acaba nereye koşuyor deyip neye koşturduğuna kendince bir takım varsayımlar yaparsın kısacası “ben” olsaydım mı yazarsın biraz empati kurarak. Yapılan haksızlığı görürsün bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın deyip bir kenara oturmasın bir şeyler yaparsın ve yazarsın.

Yazmak sevgi gibidir. Yazdıkça yazılarınızla sevgili oluverirsiniz. Birde tabii size bunları yazdıranlarda vardır hayatınızda. Duygularınızı ifade etmenin tek yoludur. Ve kimsenin sizi dinlemediğinde tek ama tek yapacağınız şey yazmaktır.

Belki de” ya okunacak şeyler yapın ya da okunmaya değer şeyler yazın!" diyen konfüçyüs’sözü gibi okunmaya değer şeyleri yazmak için yazarsın.. Hayatı, evreni, insanları, sevgiyi, imkansızlığı, umutları, hayalleri, şiirleri…

 
Toplam blog
: 48
: 2363
Kayıt tarihi
: 30.07.07
 
 

1982 Ankara doğumluyum.  Hayatta farklı pencereden bakan ve hayattı seven biriyim. Yalanda dola..