Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '10

     
    Kategori
    Gündelik Yaşam
     

    Kimin Cumhuriyeti

    Kimin Cumhuriyeti
     

    Orman Kanunu


    Belki biraz klişe olacak ama her vatandaşımızın bilmesini arzu ettiğim şu: bu vatan hepimizin. Sağcısı, solcusu, alevisi, sünnisi, Kürt, Türk, Çerkez...

    Hepimiz yani ''hep'' ten kasıt bütünün ''Cumhurun''. Bu Cumhurun içinde sen de versın ben de varım Hakkarideki insanlarımız da var Anadoluda tarlada çalışan baş örtülü analarımız da var...

    Öyle ya bize bu vatanın kurtulmasında vesile olan, kurtuluş savaşında emeği olan Nene Hatunlar, Kara Fatmalar, şehit Şerife Bacılar, kundağında bebek taşır gibi mermi taşıyan kadınlarımız.. Bunların giyiniş biçimine bakın hepsi kapalı baş örtülü ama bu vatanın kurtarılıp dolayısıyla bunların akabinde Cumhuriyetin kurulmasında emekleri çok büyük.

    Dönelim günümüze, ordumuz bizlerin en önemli güvencelerinden birisi. Cumhurun bekçileri.

    Baş komutan Cumhurbaşkanının 29 Ekim resepsiyonu davetine TSK komutanları gelmedi. Bana sorarsanız başkomutanın emrine riayet etmediler. Eşi tesetürlü olduğu için.

    Cumhurumuza bir bakalım; 70 milyon, yarısı kadın, aşağı yukarı yarısından fazlası baş örtülü yani 15-20 milyon kadınımız örtülü.

    Yani orduya ve CHP'ye göre 20 milyon vatandaşımız devlet kademelerinde görev almamalı. Hatta eşi örtülü olan bir erkek ne kadar çalışkan ve zeki olursa olsun önemli devlet kademelerinde yer almamalı. Bu kadar sığ bir mantık...

    Yani birisi bir baş örtülü kıza aşık olsa, onu sevse, devlette yeri yok. Milyonlarca kadını baş örtülü diye yok saymak bence medeniyet ve çağdaşlık yolunda en büyük handikaplardan. ''Kamusal alan'' hangi kamunun alanı? Açık giyinenlerin, mini eteklilerin mi alanı? Kamu sadece bu sınıfa mı ait? Hani Cumhuriyet hiçbir sınıfın veya belli bir grubun elnde değildi.

    Hepsi için demeyeyim ama hatırı sayılır sayıda CHPli kadınların önlerine Nene Hatun gibi giyinen birisini alıp koysalar, herhalde içlerinden o kadını pataklamak geçer. Bilmiyorum bende böyle bir imaj oluştu.

    Benim eşim açık, çevremdeki akrabalarım açık, devlet mantığıyla yırrtım yani...

    Keşke öye olmasaydı.

    Kim nederse desin bu vatanı mini etekliler kurtarmadı. Bugün doğuda oğlunu bu vatana feda eden kadınlarımızın çoğu örtülü.

    Buradan ileride Cumhurbaşkanı olmayı hedefleyen genç idealist arkadaşlara sesleniyorum: sevdiğiniz, aşık olduğunuz gelin adayını ilk önce Genel Kurmaya bir gösterin. Cumhurbaşkanı olduktan sonra problem yaşamak istemiyorsanız bunu yapın. Onay alın.

    Eğer Nene Hatun gibi biriyse aklınızdan bile geçirmeyin...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 368
    Kayıt tarihi
    : 26.10.10
     
     

    Antalya'da doğdum, Antalya'da büyüdüm, üniversite ve askerlik dışında hep burada ikamet ettim ve bur..