Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '16

 
Kategori
Siyaset
 

Kimle konuşsam, AKP'ye oy vermediğini söylüyor; ama adamlar, 14 yıldır birinci parti!

Kimle konuşsam, AKP'ye oy vermediğini söylüyor; ama adamlar, 14 yıldır birinci parti!
 

Kimsenin oy vermediği bir parti, nasıl oluyor da bütün seçimleri kazanıyor; anlamak mümkün değil...


Kimle konuşsam, AKP’ye oy vermediğini söylüyor; ama adamlar, 14 yıldır birinci parti!

Kimle konuşsam, AKP’ye oy vermediğini söylüyor; ama adamlar, 14 yıldır birinci parti! Bu nasıl iş, Anlamadım gitti doğrusu! Kim, neden yalan söylüyor acaba?

Önceleri şöyle düşünüyordum: Herhalde, yakın dostlarımla, kendi çevremle görüştüğüm için durum böyle. Lakin, sonunda anladım ki, her yerde halimiz aynı.

Uzun süredir farklı yerlerde, birbirlerinden değişik gruplarla hasbihal ettiğimde, görüyorum ki, onların azamisi, ‘Ak Parti’ye oy vermediğini’ dillendiriyor. Azıcık üzerlerine gitsem; kimi yemin billah ediyor, kimi, onlara oy verenin!.., diye sinkaflı cümleler kuruyor. Aklı başında olan da, hiçbir şeyi umursamaz görünen de bunlara karşı. Ama adamlar, 14 yıldır birinci parti! Bu nasıl iş, anlamadım gitti doğrusu!

Çoğu muhafazakar, rengini belli etmez. Bazısı fikrini demeye çekinir, bazısı işine geldiği gibi davranır. Tepki almaktan korkanı da çıkar aralarından, reyini açıklamayı ayıp sayan da, sanan da…

Bunları bilirim. Böyle olmasını da anlarım bir yere kadar. Gelgelelim, hayli zamandır o tarz kişilerin, hiç beklenmedik tipleri de tek bir tepkiyi veriyor ısrarla: “ Vallahi ben vermedim! Onlara oy atanın!..”

Ve her seferinde, en başa dönerim yeniden: İyi de kardeşim! Onlara bunca sandık desteğini kim sağlıyor? Onca onayı, halkın hangi kesiminden topluyorlar? Seçimde hile yapacak değiller ya! Diyelim ki yapıyorlar... O zaman muhalefet adam olsun, tercihlerimizi çaldırmasın. Yüksek Seçim Kurulu var. Hakimi,savcısı, yüce Türk adaleti var. Öyle bi şey olsa, konuyu gündeme taşıyıp, takipçisi olabilecek, şimdilerin yaralı bereli basını var. Görünüş itibariyle,kuralsızlık, kanunsuzluk yok! Gerisini ben bilemem!

Tabii, bir ihtimal daha mevcut: Aksak Timur’la Hoca Nasreddin’in hikayesi... Şimdi yazması uzun sürer. Bilenler bilmeyenlere anlatsın. Dileyenler, Timur’un filleri ve AKP başlıklı yazıma da bakabilir.

O hikayeden çıkardığım şu: Bu millet, zalimden yüzyıllardır şikayetçi. Ama nedense, peşinden de ayrılamaz! Hem ölesiye isyankar, hem neredeyse secde eder yöneticiye. Yalakalığın, yaranmışlığın bini bir para! İnanmayan, tarihimize baksın. Gitsin, kahvelerde dönen en amiyane sohbetleri dinlesin. Anadolu, hem söylenir politikacıya, hem dua eder devletine. Sanki o devleti yönetenler, politikacı değilmiş gibi!

Not: Yazıda kullanılan görsel internetten alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..