Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '15

 
Kategori
Müzik
 

Kimler müzik eğitimi almak ister?

Kimler müzik eğitimi almak ister?
 

Eğitim ile yol al.


Artık kolay yanı var bu eğitimlerin;

Araç çok, Eğitmen çok, Öğretmen çok, Bilgi çok, enstrümanlar çeşitli

Ama istediğiniz müzik eğitmeni nasıl olmalı?

Nerede nasıl alanlarda kimlerle veya kiminle eğitim almak istiyorum .

Bence bu doğru bir soru sormak ile başlayan bir yol ...

Özellikle kendinize ve size yol arkadaşlığı yapacak diğer bireylere .

ü  Ben ne yapmak istiyorum ?

ü  Amacım nedir ?

ü  Doğru Kişiye nasıl ulaşabilirim?

ü  Beni gitmek istediğim yere en optimum nasıl ulaştırır ?

ü  Ve kim ulaştırır ?

Sosyal medya’yı araştırdığınızda bir çok siteye kayıtlı öğretmen ve eğitim videoları , enstrüman satışı alanları ile işe başlanabilir, baktınız kesmedi .

Google ‘a yazdığınız cümleyi değiştirin başka soru sorun ?

Ücretsiz eğitim veren yerler Cd’li  metod kitapları  bile mevcut yada  bir çok workshop bulabiliyorsunuz , Seminerlere katılabiliyorsunuz ,

Bu aralar ısrarla tercihim bir çok üstadın eğitim verdiği Ada Müzik Akademisi

https://www.facebook.com/AdaMuzikAkademi  bu linkten ulaşabilirsiniz .üstadlar orada.

Müzik ve Sanat dergileri sizlere yol gösteriyor, bazı üniversiteler’de ücretsiz olarak  bu eğitimler veriliyor, hatta son 3 senedir Solfej eğitimi alıyorum, Solfej ve Müzik eğitimlerini takip ettiğim Marmara üniversitesinin öğretmeni Özcan Özbek halen öğrenciler yetiştirmekte.

Yeni açılan yerlerin seminer tadında ücretsiz gitar ve müzik eğitimleri de oluyor, Geçen sene Kassandra Sanat Evinde (Teşvikiye ) tanıtım derslerini bizzat ben verdim şahidim.

İfade etmek istediğim Sanat Evlerini Takip etmek, kişilere sormakta bir yol olabiliyor.

İsmek , Halk Eğitim Merkezleri, İlçelerin belediye ve Kültür merkezleri de seçeneklerimiz arasında 

İşin aslı araştırma yapıldığında bize yol gösteren  çok oluyor,

Ama nasıl Eğitmen seçmeliyim? sorusuna verdiğim yanıt !

Gönülle verilen anlayış ve emek teşvik fırtınaları yaratıyor..

Bulunduğu ortamda öğrenci kendini  iyi hissetmeli hem kendine hem gruptaki arkadaşlarına mutlu yaratıcı gösterisini yapabilmeli.

Müzik ve Sanat alanları bizlerin hiç olmadığı kadar kendimizi güvenle tanıttığımız manalar, yaratıcılıklar ve ifadeler sunmalı ve mutlu olmalıyız .

Daha doğrusu ‘’hisseden ve hissettiren’’ koşusu, ama kesinlikle yarışı değil !!

Öğrenci bilinçlenmeli farkındalıklar yaşamalı ve heyecan duymalı burası sevgi disiplini çerçevesinde oluşan anlayışa bakıyor,

Özel eğitimlerde şart olan koşul beraber yol alan Öğrenci öğretmen ilişkisi ve çalışmasıdır,

Aslında bir şekilde bağlılık taşıyan bir koç olmalı öğretmen gerektiğinde ise dost

Ya da bir idol duruşu sergilemeli  Öğretmen ,’’Hayal kuran öğrenci başarı için kök salar dünyaya’’

Farklı yerlerden uzun soluklu eğitimlerin alınması da  öğrenciye katkı sağlar her alan farklı bir mecradır aslında , eğitim aldığınız kurum ne kadar sayıca çok ise (verimli olması şart !) sizin çoklu zihniniz ve anlayışınız gelişir .

Gündem de benim de içinde bulunduğum Müzik , Sanat ,Ses koçları ile çalışıyor olmak sizi apayrı yerlere  götürür ama alanından çıkmadan daha ileriye ,

Hızlı bir gelişim için hayal etmek ilk kural çalıştığınız yada daha yumuşak bir ifade ile oyun alanı yarattığınız ,

Sonuç olarak Araştırmak ile başladığımız yola anlaşabildiğimiz kişileri devreye sokup bu yolculuk kolay şekillenebilir...

Evet Sevgili arkadaşlar! bilgi akışının, farkındalığının, içimizdeki cevherin ortaya  çıkması için sizin de ürettikleriniz düşündükleriniz doğru ,

Önemli olan karar vermek zaman belirlemek ve kesinlik kazanmasını sağlamak, özverili çalışmalar sizi kesinlikle başarıya götürür .

Tıkandığınız çalışmalarda öğretmenlerinize , arkadaşlarınıza sorular sorun cevap hep vardır.

Enstrumanınızı seçerken bilgili deneyimli insanlar yardımı ile olması sizlere yol açar doğru sese ulaşırsınız ,  yanlış ses varmıdır ? Hayır ,ses vardır ama orada tınlayan sizi ifade eden bir enstrüman modeli ve sesi vardır gerçeği de bizimle .

Bu arada 2. El enstrüman almanız bile büyük avantajdır , şöyle ifade edilir yıllanmış şarap tadıdır aslında , aldığınız enstrümana iyi bir usta bakım yaptığında ise   apayrı bir sanat çıkıyor ortaya …(Ağaç enstrümanlarda)  ya da kendiniz bile enstrüman yaptırabiliyorsunuz özel el yapımı .

Artık firmalar her fiyata da enstrüman satmakta .

96 yılından bu yana aldığım eğitimler çeşitlilik ve farklılık gösterdi, netice; yetiştidiğim 850 ‘ye yakın öğrencim oldu hepsinin ayrı bir hikayesi oldu birlikte yol almak adına yaptım sizlere önerilerimi sevgimle sundum

Önemli olan  algınızı geliştirecek ufuk açacak eğitmenler ile Klasikleşmiş eserler diliyorum

Eğitimin olduğu yol ; temiz saf bir rüzgar gibidir sizi sürükler ,

Müzikle kalın

 
Toplam blog
: 46
: 193
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1982 yılı İstanbul doğumluyum. ilk öğrenimi'mi İstanbul'da tamamladım. 2008 yılında Yıldız Teknik..