Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kimlere sürtünüp geçiyoruz?

Kimlere sürtünüp geçiyoruz?
 

Bu nasıl uyumak yahu!!

Dün gece saat dokuzda kanepede uyuya kalıp, deliksiz sabah sekize kadar yarı baygın kalmak da neyin nesi?

Hem de bu sıcakta!

Dondurucuda istavritler vardı, onları kızarttık akşam, birkaç tanesinin tadı farklı geldi... (!)

Bünye kuvvetli olunca, balık zehirleyemedi tabii, ayakta uyuttu!

Daha önce de yazmıştım, oturduğumuz eve yakın Salıpazarı kurulur, işten erken çıkabilirsem tezgâhları gezmek en büyük eğlencem...

Peynir, yeşil zeytin ve çuşka biber almak benim işim!

Yaşlı bir amca var, köyden geliyor, küçücük bir tezgâhta kendi bahçesinde yetiştirdiklerini satmaya çalışıyor. Pazara ilk çuşka biberi o getirir, dün sezonun ilk biberlerini aldım...

Bundan sonra bollaşacak demek!

Pazara çıkmanın bir güzel tarafı; hısım akraba ile karşılaşma ihtimali.

Ayaküstü yapılan yarenliğin tadına, arka arkaya sorulan soruları cevaplamak gölge düşürse de yine de keyifli.

Bir de, domates seçerken "param çıkışmadı" deyip borç isteyenler olmasa!

Verilen paralar da geri gelse!

Üzümü yeni gördüm, gayrimüslim bir arkadaşım vardı, “bizde papaz okumadan üzüm yenmez” derdi. Yanlış hatırlamıyorsam onun da günü varmış; Ağustos 15!

Biz papazı bulmaktan başımızı kaldıramıyoruz deyip aldık bir kilo!

Üç tane süt mısırı bir yeni liraya satıyorlar.

Mısır yemeye tövbeliyim, bir gece sabaha karşı uyanmış, tencerede ne kadar mısır varsa yemiş, ertesi gün yarım saatlik yolda, ne kadar benzin istasyonu varsa hepsin de mola vermiş, en son “ kırk dakika önce biri girdi helâya, adama bir şey olmasın” diyen pompacının sesini duyup utana sıkıla tekrar arabaya binmiştim...Başka detayları şu an aklıma bile getirmek istemiyorum!

***

Şu kocasının ilgisini çekmek için insülin iğnesi ile yedi çocuğunu öldüren kadının gözleri her yerde ...

Nasıl bir insan bunu yapar yarabbi!

Nasıl bir anne yedi çocuğuna birden kıyar!

Olup biten her şeyi “kadın okula bile gitmemiş, cahil” demek açıklar mı?

Bir denge varsa bu ölen yedi çocuk terazinin neresinde?

İnsanların gözlerine baktığım zaman ruhlarını görmek isterdim işin açığı...

Düşünsenize semt pazarına çıkıyorsunuz, yüzlerce insana sürtüne sürtüne evin nevalesini alıyorsunuz ve o size temas edenlerin içerisinde... Düşünmek bile kötü öyle değil mi?

***

Balık yemeden önce beyaz peynir yemiş karnım açtı bastırsın bari demiştim..

“Yoğurt ve balık yenmez!” derler...

Peynirle balık demek ki bana dokunuyor, salatayı da ben yapmıştım ellerim hala soğan kokuyor!

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..