Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '08

 
Kategori
Siyaset
 

Kimlik bunalımı ve Türkiye...

Kimlik bunalımı ve Türkiye...
 

Geçenlerde bir yazı okudum. Yine, ''biz iflah olmayız...'' temalı, klasik kendimizi ve devletimizi küçük gören karamsar yazılardandı. Bakıyorsunuz, AB'nin veya dünya bankasının yaptırdığı araştırmalarda dünyanın en stresli üç toplumundan birisi çıkıyoruz. Peki neden?

Neden bu kadar devletini en çok seven bir halk olarak en az devletine güvenen bir halkız?Neden, her türlü bir konjuktürde bölünme, şeriata dönme, dinden çıkma gibi kaygıları bu kadar yoğun yaşıyoruz?Neden özgüvenimiz bu kadar düşük?Halbuki, ''Bir Türk dünyaya bedeldir''diyen de biz değil miyiz?Bu kadar soruyu daha binlerceye çıkarabiliriz.

Benim bu konudaki en iyi açıklamaya cevabım Türk halkının dünyada hiç bir millet veya devletde bulunmayan derecede yoğun yaşadığı bir'' KİMLİK BUNALIMI'' olmasıdır.Bu kimlik bunalımının maddeleri de şöyledir:

1- Müslümanız, Arap değiliz.
Müslümanız diyoruz.Yemende en çok bizi arkadan vuranlar müslüman arap kardeşlerimiz.Doğalgazımızı sürekli kışın ortasında kesen İRAN 'lı dindaşlarımız.
2- Avrupalı olduğumuzu iddia ediyoruz, hırıstiyan değiliz.Avrupalıyız diyoruz, Fehriye Erdal gibi bir katili serbest bırakan, PKK'ya yardım eden Avrupalı dostlarımız.
3-Laik bir devletiz diyoruz.En laik kurumda yemeklerden sonra Allah'ımıza hamd olsun!'' diyoruz.
Dünyada bir tek bizde Diyanet İşleri Bşk. var.En büyük bütçeli tek devlet içi din örgütü.
4-Hukuk devletiyiz diyoruz.Askeri yargıtay tek bizde var.Avrupa insan hakları mahkemesine en çok müracaat bizim ülkeden yapılıyor.En çok tazminata çarptırılan avrupa ülkesi Türkiye..

Yani, öyle karışık kendimize özgü bir devlet olma anlayışı oluşturmuşuz ki kendimizi tam bir kimlik bunalımına sokmuşuz.Bundan dolayı da her tarafımızı karamsarlık, korkularla sarmışız.Bundan dolayı da her geçen gün daha bir gergin ve bir barut fıçısı gibi yaşayan bir topluma dönüşüyoruz.Ve sürekli cinnet geçirip birbirimizi boğazlıyoruz.Hoşgörüyü icad eden bir toplumdan hoşgörüsüz bir topluma dönmüşüz.

Gelin, hepimiz bu korkulardan sıyrılalım.Tam laik tam hukuk devleti olmaya, birbirimize güvenmeye gidelim.

''Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur'' mu dediniz.
Anladım, anladım bu kadar boşa yazıldı yine...

 
Toplam blog
: 55
: 921
Kayıt tarihi
: 08.07.06
 
 

40 Yaşından Sonra Evet, ben yıllarca okudum, okudum. Ne bulursam, elime ne geçerse. Kırkından sonra..