Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '18

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kimlik Bunalımını Aşabilmek

Kimlik bunalımı deyince, genellikle ergenlikte yaşanan çalkantılı dönemden, psikolojik bir durumdan söz ettiğim sanılıyor. Benim ise bu yazımda bahsettiğim, genel olarak herkesin, hayatının bir döneminde yaşamış olduğu veya yaşayabileceği kimlik bunalımı.

Yaşam bazen biz insanlara, ben kimim, neyinim ben gibi sorular sordurtabiliyor. Benim buna verebileceğim en iyi cevap, sevgili Nazım Hikmet RAN’ın dizelerinden: “Ey, benim iyimser hallerim. Çabuk aldanışlarım, Hep inanışlarım, Alttan alışlarım, Hatayı hep kendimde buluşlarım, Değmeyecekleri kafama takışlarım, Yoktan yere, akıp giden gözyaşlarım, Herkesi, insan yerine koyuşlarım, Hepimize Elveda… Artık ben kimsenin, Hiç Kimsesi Olmayacağım!”

Yaşamda kendini sorgularken insan, fark etmeden de olsa, kimlik bunalımı içine düşebiliyor; o zaman, kimim ben diye daha çok sorgulamaya başlıyor kendini ve çatışmaya düşüyor kendisiyle. Doğal olarak bir tatminsizlik başlıyor içinde.

Buna etken dış çevresinden ziyade, içerisinde yaşadığı çalkantılar sebep oluyor. Ya da denilebilir ki kısaca, kişiliği ve ruhu arasında bir dengesizlik yaşadığında, bunalıma sürüklenebiliyor insan.

Esasında hayatta duruş şeklimiz, biz insanın da kimliğini oluşturur. Mesela, güçlüysek hayatın zorluklarına karşı, karakterimiz de güçlü olarak adlandırılıyor.

Önemli olan düştüğümüz kimlik bunalımından bir an önce sıyrılabilmemizdir. Bunun için de; Şebnem FERAH’ın o çok sevilen, çok da güzel seslendirdiği şarkısındaki gibi, Sil baştan, başlamak gerekir bazen. Ancak insan, o zaman çıkabiliyor içine düştüğü bunalımdan. Hayatı göğüslemenin gerekliliğidir bu. Yoksa insan, kendini daha çok kaybedebiliyor hayatın akışı içerisinde.

Gerektiğinde insan, edindiği kimliği yok etmek pahasına aşabilmeli kendini. Buradaki yok etmek deyişim yanlış anlaşılmasın; kişiliğinden ödün vermek olarak değil, sıfırdan başlayıp, yeni bir kimlik oluşturmak olarak algılanmalıdır.

 
Toplam blog
: 109
: 78
Kayıt tarihi
: 19.04.18
 
 

1980 Adana doğumluyum. 13 yaşında friedreich ataksisi hastası olduğum ortaya çıktı. İlköğrenimi A..