Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '11

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Kimse kimseyi kandırmasın, sigara yasağı uygulanmıyor…

Kimse kimseyi kandırmasın, sigara yasağı uygulanmıyor…
 

Yılın son günlerinde bir akşam yemek yediğimiz yerde sigara yasağı gerçekten uygulanıyordu. Ben sigara kullanmam, şimdiye kadar hiç de denemedim. Sigara içen arkadaşlarla sohbetimiz devam ederken yarım kalmasın diye onlarla birlikte dışarıya çıktık. Isıtıcıların olduğu açık havada soğuğa bir süre dayanabildim, içeri girerken sigara içenlerin yaşamımın gerçekten zor olduğunu düşündüm. 

Yasalara, kurallara uyanlar için yaşam zor ancak kural tanıyan, yasa tanıyan var mı sizce? 

Sağda solda adım başı kafelerin olduğu bir caddede yürüyorum. Her kafenin adı, rengi farklı olsa da aynı olan bir özelliği var: Her birinin iki bölümü bulunuyor, birisi içeride camlı çerçevelerin olduğu bölüm, diğeri hemen bitişinde, binanın dışına doğru olan saydam plastik malzeme ile kapatılmış bölüm. Dışarıdaki bu bölüm yarı açık olarak planlanmış ve sigara içen müşterilerine ayrılmış. Ankara’da hava soğuk ve bu durumda yarı açık olarak düşünülen bu bölüm sıkı sıkıya kapatılmış. Ancak tamamen kapalı bu bölümde her masada sigara içenler saydam malzemenin arkasında çok kolay görünüyor. O caddeden gecen herkes görüyor ama gözleri bir türlü görmeyen yetkililer olmalı ki, bu durumu her gün gözlemliyorum. 

Bu yıl Ankara’ya kış geç geldi, yakın zaman kadar havalar soğuk değildi. O güzel havalarda bile o kafelerin yarı açık olduğu varsayılan bölümleri sıkı sıkı kapalı oluyordu. Kapalı ortamlarda sigara içmek zevkli oluyor demek ki. 

Kimse kimseyi kandırmasın, sorumluluğunu bilen çok az sayıda kafe dışında sigara yasağını takan yok. Sigara yasağı var diyen yetkili varsa Ankara’nın kafelerinin sıralandığı caddeleri gözlerini kapatmadan bir dolaşsın, hak verecektir. 

Sigara yasağını ya uygulayın, ya da bu komik duruma son verin. 

Aydın Tiryaki
Ankara, 1 Ocak 2011 

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..