Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '13

 
Kategori
Hayvan Bakımı
 

Kimse yok mu ?

Kimse yok mu ?
 

Bugün bir arkadaşımla  veterinerlik binası çevresinde hasta bir köpeğe rastladık. Şunu önemle belirtirim ki hayvanlarında bir canlı olduğunu ve acı çektiğini unutmamak lazım. Bu duruma bir çözüm getirmek için hayvan hastanesine gittik. Vaziyeti en ince ayrıntısına kadar anlattım ve gereken neyse yapılmasını rica ettim. Fakat sorularıma net bir cevap bulamadım. Köpeğin tedavisi için yardım istediğimde olası cevaplarla karşılaşmadım. Ne kadar doğru bilemem ama yetkilinin cevabı şu oldu:

O hayvana tedavi uyguladıklarını ve tedavinin yarım bırakıldığını açıkladı. Lütfen bu duruma bir çözüm getirelim. Ne acıdır ki; hayvan hastanesinde hiçbir hijyen kuralına uyulmamış heryer leş gibiydi. Hayvanlar ölmüş fakat kimse onları gömme gereği bile duymamıştı. Biz durumu anlattğımızda ''belediyenin hayvanları bize getirmesi lazım, biz anca öyle bakabiliyoruz'' dediler. Şok olmuştum bir can bu kadar mı değersiz olabilir anlamıyorum. Gerçi şaşırmamam lazım insana değer vermeyen bir toplum hayvana mı değer verecek ?

Bakın birşey daha anlatayım burada bir köpek öldü. Biz de yoldan geçerken hayvanı gördük fakat ölüp ölmediğini anlamadık dokunduk ve hayvan taşlaşmıştı. Hemen bir veteriner bulduk ve veterinere durumu anlattık. O hayvan 3 gün sonra anca alındı :(

Hayvanlar da hasta olur, hayvanlar da yemek yemek, su içmek ister. İnsan olarak bu hayvanları korumak onlara bir kap su vermek veya yemek vermek zor değil.  İnanın ben öğrenciyim ve maddi durumumum pek yok ama ben o yok halimle bir torba kuru mama alıp gördüğüm her köpeğe veriyorum. Siz açsanız onlar da aç ,tek farkımız onlar dilenemez, konuşamaz, numara yapamaz. Ama biz dilenirizi, durumumuzu anlatırız ya da numara yaparak karnımızı doyururuz. Lütfen hayvanlara karşı daha sevecen olalım. Onların da bir can taşıdığını unutmayalım, unutturmayalım..........

  

 
Toplam blog
: 67
: 222
Kayıt tarihi
: 09.09.12
 
 

1994 izmir doğumluyum. Öğrenciyim. Müzikle uğraşıyorum. Esma Kahraman'ın İzmir'deki yeğeniyim. İd..