Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kimseden hayır yok

Kimseden hayır yok
 

http://s7d4.scene7.com


İşsizlik oranı %10’un üzerine çıkmış…

Ruslar Uludağ’da!

***

Gündüz saati aşure dağıtma bahanesi ile evlerin zillerine basıyorlar, kapıyı erkekler açıyor, mikrofonu uzatıyorlar…

Bu saatte evde ne işiniz var?

<ı>Adam belki karısını özledi, size ne?

“ Yaklaşık bir yıldır işsizim! Para harcamayayım diye evde oturuyorum…”

Geçen akşam hiç tanımadığım bir komşu zili çalmış, evde kimse olmadığı için kapıyı ben açmış, aşureyi bir kâseye boşalttıktan sonra teşekkür edip komşunun kabını geri vermiştim…

Komşu bu haberi izliyorsa bizim en üst kattaki komşuda işsiz diye geçirmiştir aklından…

Olsun!

Ben de onun kabını boş verdim…

Eskiden adet böyle değildi…

Komşu aşure getirir…

Kâse bizde kalır, içine bizim evde pişenlerden koyup öyle iade ederdik…

Şimdi sağ gözün sol göze güveni yok!

Komşuya sordum “aşure kabını hemen vereyim mi?”

“ İyi olur!” dedi.

Çanak kurtulursa kar yani!

Televizyonda aşureyi üç kiloluk yoğurt kovasına koyup kepçeyle dağıttılar…

Ramazan yardımı hesabı!

***

Uludağ’a ömrü hayatımda bir defa gittim…

Öğrenciyken…

Onda da bahar aylarıydı, günü birlik! Kar mar görmedim yani…

Bir taşın tepesine oturup ağzım açık fotoğraf çektirmesem…

Eski resimlere bakarken o fotoğrafa rastlamasam onu da unutacağım ya neyse!

Bir otelde kalalım, karın üzerinde mangalı yakalım, sucukları reklâmlardaki gibi cazırdatalım… Drinklerimizi içelim, bizim Trakyalıların söylediği gibi “ YAŞATTIRALIM” Kısmet olmadı!

Olsun be!

Biz doğalgaz faturaları içimizi yakmasın diye evde battaniye altında ya sabır çekerken elin Rus’u Uludağ’da önce kayıyor, ardından havuzda günün yorgunluğunu atıyor…

Show haberin torpilli bir muhabiri var… Ekmekli yerlere hep o gidiyor…

O çocuğun Gazze’den canlı yayın yapmasının zamanı geldi de geçiyor bile!

Haber bültenini de ben sunacağım ama!

İsrail bombardımanı sürerken Gazze’ye bağlanıyoruz bu arkadaşın görüntüsü ekranın sağ üst köşesinde…

Alışık değil tabii, Kandilli rasathanesi verilerine göre üç nokta beş büyüklüğünde Yusuf Yusuf atıyor…

Nasıl yavrucuğum orası? Uludağ’da havuzda fink atan Rus hatunlara mikrofon uzatmaya benziyor mu?”

***

Ruslara soruyorlar…

“ Uludağ’ı nerden buldunuz?”

Cevap; İnternetten…

Google’ye girip Uludağ’ı ben de buluyorum, el âlem dünyanın bir ucundan gelip tatil yaparken, neden gidemiyorum?

***

Birkaç ay önce iki yüz elli gram tavuktan sekiz çeşit yemek yapan kadınlar modaydı, Şimdi mikro krediyle kendi işini kuranlar!

“ Cabbar hanım kaç lira kredi kullandınız?”

“ Beş yüz YTL kullandık… Baktık kimseden hayır yok, üzerini biz ekleyip otobüs aldık!”

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..