Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kiracıların dağ kanunu/Kirayı ödemiyor, mahkeme haklı buluyor, çıkartsan çıkartamıyorsun

Kiracıların dağ kanunu/Kirayı ödemiyor, mahkeme haklı buluyor, çıkartsan çıkartamıyorsun
 

Türkiye'de mağduriyetin zulme dönüştüğü alanlardan biri kiracılık. Eskiden ev sahipleri kiracıları eziyordu. Şimdi sözde kanunlar insanların haklarını korumaya başladı, kiracı zulmü diye bir şey doğdu; ev sahipleri kan ağlıyor.

Malum kiracı doğuştan mağdur, ev sahibi ağa. Ama nasıl oluyorsa kiracı bey, ev sahibi ağa oldu. Sanki babasının malı, kiracı ev sahibinden daha rahat. Saçma kanunlar ve beceriksiz yöneticiler kiracılığı o hale getirdi ki kiracılar ağalar, beyler gibi. Oturuyorsun oturuyorsun, kira vermiyorsun, iş mahkemeye düşüyor nasıl işse mahkeme seni haklı buluyor.

Ev sahibi napsın ya çık ya kiramı ver diyor. Kiracı biliyor, güvendiği yer var ya çıkmıyorum mahkemeye ver diyor. Ev sahibi, madem öyle iki yıllık kiram birikti kiramı ver diyor. Kiracı param yok vermiyorum diyor. İş mahkemeye düşüyor mahkeme kiracıyı haklı buluyor, çıkartamazsın diyor!

Nasıl kiracı haklı ya! O kanunu yırtarım, hâkimi de döverim! Kiracı mağdurmuş, bana ne! Evimde bedava mı duracak kardeşim! Sonra noluyor; ev sahibi kiradan da vazgeçtim nolur evimden çık diyor. Kiracı hazretleri aylarca oturup beş kuruş ödemeden çıkıp gidiyor. Zaten uyanık kiracılar bunu bilerek yapıyorlar. Bu şekilde evden eve geçip hiç kira ödemeden yıllarca oturan var.

Zayıfı korumak için haksız bir şekilde güçlüye yüklenirseniz bu da adaletsizliktir. Türkiye'de bu alanda devlet diye bir şey yok. Kiracı ev sahibini dövüyor ya! Allah bilir girip çıkmayanlar da vardır. Kira kontratı diye bir belge var. Kı...mı… Tövbe tövbe... Bu kadar boş anlamsız, hukuki geçerliliği olmayan bir belge olamaz. Hiçbir bağlayıcılığı yok; yırt at gitsin.

Cumhurbaşkanı "Burası guguk devleti değil" diyor. Güldüm ya!

Ben otuz yıl kirada oturdum. Evimi kiraya verdim. Yani hem ev sahibi hem kiracı oldum. Bana iyisi rastladı. Çevremde kiracılardan kan ağlamayan ev sahibi yok. Yav kiralarını alamıyorlar! Evden de çıkaramıyorlar! Guguk devleti değilmiş! Siz neyi biliyorsunuz ki beyefendi! Siz ülke mi yönetiyorsunuz! 11 ay oturdu kira vermedi. Ev sahibi napsın çık bari dedi. Çıkmadı mahkemeye verdi. Mahkeme -kira vermeden otur der gibi-kiracıyı haklı buldu. Artık canına yeten ev sahibi kira falan istemiyorum nolur evimden çık dedi. Uyanık kiracının istediği de bu zaten. 11 ay oturup beş kuruş kira vermeden çıkıp gitti. Guguk devleti değilmiş!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..