Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kirada Kendi Evinde Gibi

Kirada otururken kendi evinde gibi olamıyorsun ama aslında olman lazım.

Kira ne demek, kullanma hakkını satın alıyorsun; yani eve bir şey yapmadığın takdirde istediğin gibi kullanabilmen lazım.

32 yıl kirada oturmuş, daha sonra da kendi evini 10 yıl kiraya vermiş, hem kiracı hem ev sahibi biri olarak bu sorunları yaşadım.

32 yıl boyunca ev sahibi her şeyimize karıştı, sanki bedava oturuyoruz. Ben kendim ise sadece kiramı almaya gittim.

Tabii ki zaman geçti şimdi belki değişmiştir ama bu konuda bilinçli davranış hala yok.

Kirasını veriyorsam o ev benimdir, istediğim şekilde kullanırım. Tabi kiracı da bilinçli olacak belki bu yüzden sorunlar çıkıyor.

Rahatsız etme konusu kendi evin de olsa var zaten. Kendi evin gibi bakacaksın, zarar veremezsin. Ev sahibiyle sorun belki sadece kira miktarında ya da ödemesinde yaşanabilir.

O zamanlar misafirine karışır, merdivenden hızlı inme, kapıları yavaş ört daha neler neler.

İnsanı kiracılıktan bıktıran bunlar, yoksa verirsin kirasını kendi evin gibi oturursun.

Kirada oturan aşağılanır, fakir olarak görülür. Biz yaşadık bunları. Kirasını veriyorsam ne fakiri ne aşağılaması değil mi?

Kiracı ev sahibine muhtaç gibi bir algı var. Niye ki benim belki param var, evim de var belki; belki senden daha iyi durumdayım, kirada oturmak istiyorum.

Ama işte gelişmemiş bir toplumda bunları yaşıyorsun maalesef.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..