Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '17

 
Kategori
Çocuk Sağlığı
 

Kiralık Ruhlar – Youtube ve Çocuk Sağlığı

Kiralık Ruhlar – Youtube ve Çocuk Sağlığı
 

İsim vermeden de, cisimden söz etmeden de açıkçası konu oldukça açık. Akşam 22:00 gibi  pijamalarımı giymişim, dişlerimi fırçalamışım, yatmaya hazırlanıyorum, bir 20 dakika kadar bir şeyler izler ya da dinler uyurum genelde, kitap okumadıysam.

Önerilen videolara denk geldim, özellikle 6-12 yaş için içerikler üreten bir kanal yeni bir video yüklemesi yapmış, ünlü youtuber o gün kılıçlı kalkanlı bir oyun oynamış falan filan… Gecenin o saati yüklenen video baktım 1248 izlenme almış bir saat içerisinde. Sabah kalktım gittim işime, bir müzik falan çalsın dedim kulaklıkta, önerilen video, tabi bende artık izlenenler geçmişinde diğer videoları, gece yüklenen o videoya baktım, 240 bin izlenmeyi geçmiş, bu ne demek oluyor, 9 yaşında bir çocuk o saatlerde uyuması gerekirken bunları mı izliyor? Diyelim yetişkinler, 100 bin yetişkin olsun. Yapmayın, yapmayın!  Çocukları sık boğaz etmeyin, fakat denetleyin, içerikten, izleme saatlerine kadar…

Üzücü olan asıl mesele ise, oyunu başkasının oynamış olması, sizin küçük kahramanınızın ise onun gömleğini giymesi, kendisini onun gibi görmek istemesi, iradesinin ne özgür ne de özgün kalabilmesi.

Ben çok dikkat ediyorum diyen aileler elbette vardır. Fakat aşırı baskıcı olmak çocuklarının gizlice telefonlardan, yorgan altlarından, zor ulaşılanı cazip kıldığı unutulmamalıdır. Kulaklık takıyor, duyma sağlığı, ekrana dakikalarca o açıdan bakıyor göz sağlığı, algıları zayıflıyor kendini odaya kapatıyor, duyma yetisi, bu meseleyi önemseyin, çünkü teknoloji ne kadar ilerler ise ilerlesin, ölümsüzlük getirmeyecek. Oynanış, tanıtım videoları belki ama, bir başkasının oynadığını izlemek, ruhu kiralamak…

 
Toplam blog
: 12
: 414
Kayıt tarihi
: 29.09.16
 
 

Usta-çırak ilişkisinin gücüne inanarak, eğitimlenme ve tecrübe edinme yollarına başvurmak; medyat..