Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '07

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Kiremitte lüfer

Kiremitte lüfer
 

Bu akşam, eşim yapar artık, hastayım eh o kadar da nazım geçiyor sağolsun yapıyor. Lezzeti de güzel olduğu için tarifini veriyorum, isterseniz başka balık ta deneyebilirisiniz, yaparsanız lezzetini anlayacaksınız. Yanında çoban salata, şöyle kendinizi tatil de düşünün, sevdiğiniz insanlarala balık keyfi yapıyorsunuz. Akşam hava püfür püfür esiyor, karşınızda deniz, eh isterseniz rakılarınızı da açın, yanına mezeler, tarator, içli köfte, zeytin yağlı yaprak sarma, acılı ezme, haydari ben çok severim haydariyi, karpuz ve peynir artık size bırakıyorum mezeleri , aman yarabbim hasta olmasam balkon sefası yapardık akşama, maalesef hastayım siz yapın, bizim içinde yiyin, iyileşeyim biz de yaparız artık hadi afiyetler olsun.

Malzemeler;

4 lüfer,

10 mantar,

2 soğan,

3 çorba kaşığı margarin,

1 çorba kaşığı un,

2 çorba kaşığı sıcak süt,

1 çorba kaşığı su,

Tuz, karabiber.

Yemeğin Tarifi;

Balıklari temizleyip yüzgeçlerini ve kuyruğunu kesin. İyice yıkayıp süzgeçe alın. Balıkların üzerine 1-2 cm ara ile bıçakla kesikler atın. Tuz ve karabiber serpin. Mantarları temizleyip ince ince dilimleyin. Soğanları soyup kıyın. Margarini bir tavada eritin. Unu ekleyip pembeleştirin. Sütü ve suyu azar azar döküp karıştırarak ilave edin. Koyulaşıncaya kadar pişirin.

Kiremit veya güveç kaplara balıkları yerleştirin. Maydanozu serpin. Doğranmış mantar ve soğanın balıkların çevresine paylaştırın. Mantarların üzerine beşamel sosu ince ince dökün. Önceden ısıtılmış 200 dereceye ayarlanmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Kiremitte sıcak olarak servis yapın.
özellikle ızgarası çok lezzetli tavsiye ederim

AFİYET OLSUN EFENDİM...

Resim ; ne pişirsem. com dan alınmıştır.

 
Toplam blog
: 110
: 4498
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Muhasebeciyim. Hep yazmak istedim fakat içimdekileri yazıya dökemiyorum. Bu ana kadar hiç denemed..