Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '20

 
Kategori
Anılar
 

Kırık Şemsiye

Biz Filyos Gökçeler Köyündeniz. Köydeki baba evi metruk vaziyetteydi. Emekli olunca bir odasını pansiyon gibi restore ettirdim. Filyos deniz ve uzun sahiliyle tatil yapılacak güzel bir belde. Kemal abim de emekli olunca İzmir'e yerleşmişti. Bir yaz sezonunda davet ettim. Baba evinde birlikte kalıyor, her gün Filyos'a denize gidiyor, akşama dönüyorduk. Benim arabam da var. Akşamları masayı hazırlıyor, bazen şarap, bazen bira ile benim hazırladığım balık, tavuk veya diğer ızgara türü mezeler hazırlıyordum. Kemal abim;'ben de bir şeyler alayım' dedi. Kabul etmedim.

Denize gittiğimiz ilk gün bana;' ben kale tarafında denize gireceğim' dedi. Şaşırmıştım, arkadaşım Mustafa ile balıkçı barınağının yanında denize giriyorduk. Kendi tercihidir. Ucuzlarından 50 liraya bir şemsiye aldım ve abime verdim. Güneş rahatsız etmesin diye. Kalp ameliyetı da olmuştu. 13 gün beraber tatil yaptık, yedik içtik. Son günlere doğru evde bana' sana bir şemsiye borcum var' dedi. Bir şemsiyenin sözü mü olur?

Şemsiyeyi plajın çakıl kısmında saplamaya çalışırken bir adam gelmiş, şemsiyeyi saplamaya uğraşırken kırmış. Genelde plajlarda bayanlar şemsiye saplayamaz, yakında bulunan bir erkek yardımcı olur. Vücud yapısı da sağlam, hatta benden iyi görünüyor. Ben de kendisine;' bir şemsiyeyi çakıla saplayamadın mı? diye sordum. Kısa bir eleştiride bulundum. Balkonda oturuyordu, eleştirime alındığını, kızdığını anladım. 'yeter İsmail' dedi. Ben de sustum.Köyden ayrıldı, Çaycuma'ya kız kardeşime gitmiş. Bana darıldığını söylemiş. Kız kardeşim de bunu bana söyledi. Hayal kırıklığı yaşadım. 13 gün ye iç, misafir ol, bir söze darıl git.

Kardeşlerimin yapısı böyle. En ufak bir söze darılıyorlar, niye darıldıklarını da söylemiyorlar. Bir dargın bir barışık bir ömür geçti. Hayat devam ediyor. Şimdi konuşuyoruz ama seyrek tabi. Zaten Kemal abim çok ketum biridir. Masayı kurmuşuz, bir muhabbet yok, bir iki cümle ancak konuşuyor. Bir akşam;'bir anını anlat' dedim. Anlatmadı ya.

Allah sağlıklı, huzurlu bir yaşam nasip etsin.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..