Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kırk, saz, depresyon

Kırk, saz, depresyon
 

www.maxihayat.net


Bu kırk sayısının hikmeti büyük bizim kültürde.

Yeni doğan bebekleri de kırkı çıkmadan dışarıya çıkarmazlarmış eskiden.

Kırk katır mı kırk satır mı? Otuz satır tercih edemezsin, ille kırk olacak.

Amannn kırk yılda bir yapıyoruz deriz sevdiğimiz bir şeyi yaparken, sanki 6 ayda bir yapıyoruz desek engelleyecekler.

Kırklı yaşlarla da ilgili ata sözlerimiz vardır ve çok kullanılır;

Bak kırkından sonra azanı ....diyerek, teneşir işleri hatırlatılarak gözdağı verilir. Elliye kadar iznim olsun diyemezsin. Benim içlerinde en beğendiğim ‘

<ı>‘Kırkından sonra saza başlayan kıyamette çalarmış’ sözü oldu. Sanata ve sanatçıya her yerde ihtiyaç var demek ki ???

Sonuçta bu atasözünü sevdim ben.. Herhalde kırkından sonra yazmaya başladığım için olacak.Yazma eylemi de bir çeşit saz çalma oluyor bana göre.

* * *

Acaba diyorum bu yaşlar kendimizi yeniden bulduğumuz yaşlar mı? Belki de dönüm noktasıdır, bir çeşit kendine dönme noktası. Ya da rollerimizin bir çoğunu oynamayı bıraktığımız yaşlardır. Kendimizi hatırladığımız yaşlardır belki de.

* * *

Uzmanların dediğine göre de depresyon açısından en riskli yaşlarmış kırklı yaşlar. Geniş kapsamlı yapılan bir araştırmada tüm dünyadaki insanların kırklı yaşlarda (44 diye okumuştum) depresyona girme olasılığının yüksek olduğunu göstermiş.

Uzmanlar bunun sebebinin hayata geçirilemeyen hayaller ve yaşanılan hayal kırıklıkları olduğunu söylüyorlar.

* * *

Ama hangimizin hayal kırıklıkları yok ki zaten.

Kırık olmasa hayal değil, gerçek olurdu.

Bence, hayal kırıklıklarının yerine koyacağı umutlarını ve hedeflerini tüketmemeli insan.

* * *

Yani bu durumda ya depresyona gireceksin ya da sazını, sonu kıyamette de

olsa çalacaksın.

* * *

Haziran 2010 / Kurşun

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..